به گزارش ایرنا در قالب این جشن ها دوشنبه شب شهرستان خنج پذیرای کاروان های وحدت از مناطق جنوب فارس و مرکز استان بود.
برنامه های هفته وحدت با مراسم مولودی خوانی، مداحی و سخنرانی در شهرستان خنج و دیگر مناطق جنوب فارس همراه است.
مسلمانان اهل تسنن شهرستان خنج و دیگر مناطق جنوب فارس از نخستین روزهای ماه ربیع الاول با آذین بندی و چراغانی معابرعمومی، میدان ها، خیابان ها ، مساجد و بقاع متبرکه و سر در ادارات مهیای برگزاری جشن های میلاد پیامبر و هفته وحدت شدند.
مردم خنج و کاروان های میهمان از شب 12 ربیع الاول که به روایت اهل سنت میلاد پیامبر اسلام است تا پاسی از شب به مولود خوانی پرداختند.
در این مراسم سخنرانان و وعاظ در منقبت ومنزلت حضرت رسول الله و هفته وحدت سخنرانی کردند.
مراسم آغاز هفته وحدت در خنج با حضور اقشار مختلف مردم، روحانیون تسنن و تشیع، ائمه جمعه و جماعات طلاب ومدرسین مدارس دینی، میهمانانی از لارستان، شیراز، هرمزگان، فیروزآباد، لامرد، گراش، اوز لارستان و دیگر مناطق جنوب فارس در قالب کاروان های وحدت به این شهرستان عزیمت کرده اند، برگزار شد و ادامه دارد.
شیخ عبدالصمد ابونجمی امام جمعه اهل سنت خنج با تبریک میلاد پیامبر اسلام و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت از حضور همه میهمانان و اقشار مختلف مردم تشکر کرد و شرکت گسترده وانبوه مردم را نشانه بلوغ فکری وعشق وعلاقه آنان به حضرت پیامبر وخاندان عصمت و طهارت برشمرد.
همچنین حجت الاسلام و المسلمین سید مختار موسوی امام جمعه شهر لار در سخنانی در منقبت حضرت رسول(س) و امام جعفر صادق(ع) ولزوم حفظ وحدت و پرهیز از نقشه های تفرقه افکنانه دشمنان واستکبار سخن گفت.
وی از پرچم داران ومنادیان وحدت در حنوب فارس آیات عظام سید عبدالعلی آیت اللهی امام جمعه فقید لار، سید محتبی موسوی لاری نماینده اسبق ولی فقیه درلارستان و مرحوم شیخ عبدالرزاق ابونجمی مفتی اعظم فارس قدردانی کرد.
مراسم هفته وحدت با برنامه های مختلف فرهنگی وهنری ورزشی و نمایشگاه تا 17 ربیع الاول که امسال با چهارم آذر مصادف شده ادامه دارد.
شهرستان خنج در فاصله 265 کیلومتری جنوب شیراز واقع است.
7367/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.