به گزارش ایرنا علیرضا صحراییان، دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان جهرم گفت: یکی از محورهای مهم مدیریت بحران و همچنین پدافند عامل این است که دستگاه‌های اجرایی، با راه های برون ‌رفت از مشکلات قبل از ایجاد مشکل آشنا باشند.
وی ادامه داد: در پی وقوع سیل سال 95 در این شهرستان، نقاط کور و مشکل آفرین شناسایی شد و ضروری است تمام دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان دولتی این منطقه اعم از آتش‌نشانی، اورژانس، هلال احمر، مسئولان خطوط انتقال آب، برق و گاز و پلیس و نیروی انتظامی برای مقابله با انواع بحران‌ها اعم از سیل، زلزله و طوفان آمادگی کامل داشته باشند.
صحراییان با تاکید بر آمادگی کامل دستگاه های خدمات رسان در هنگام بارندگی در این شهرستان افزود: برای تمام پل‌ها و محورهای ارتباطی، مسیرهای جایگزین تعریف شود تا محورهای مواصلاتی شهرستان با مرکز استان قطع نشود همچنین برای گذر آب‌های سطحی شهر نیز تدابیری اندیشیده شود.
فرماندار ویژه شهرستان جهرم ادامه داد: تلخی سیل سال 95 گرفتاری‌ها و متضرر شدن مردم و شیرینی آن افزون بر نزول رحمت الهی، همدلی، هم افزایی و همکاری‌های فراتر از وظایف اداری مسئولان شهرستان جهرم بود.
فرماندار ویژه شهرستان جهرم اضافه کرد: حدود پنج هزار فقره وام 200 و 300 میلیون ریالی با بهره چهار درصد و همچنین تسهیلات بلاعوض 50 و 60میلیون ریالی برای مقاوم ‌سازی و تعمیر واحدهای مسکونی روستایی و شهری که در سیل سال 95 خسارت دیده بودند از محل اعتبارات حوادث و مقاوم سازی کشور به متقاضیان پرداخت شد.
معاون استاندار فارس بیان کرد: همچنین 750 فقره وام 30 میلیون ریالی معیشت نیز با بهره پنج درصد از محل اعتبارات استانی به افراد آسیب‌دیده در سیل سال 95 پرداخت شد.
صحراییان در قسمت دیگری از سخنان خود با تاکید بر اجرای مانور زلزله در مدارس و نیز نهادهایی چون آتش‌نشانی و اورژانس شهرستان جهرم، گفت: مانور زلزله در مدارس موضوع مهمی است که باید اجرا شود و نباید اجازه داد دانش‌آموزان در مدارس ناایمن تحصیل کنند.
شهرستان جهرم در فاصله‌ 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9910 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.