روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، در گزارش دوشنبه خود به نقل از اسماعیل تبادار در نشست فرمانداران این استان در شیراز افزود: در حوزه اشتغال زایی، بیکاری استان از 16 و هشت دهم درصد در سال 91 به 10 و هشت دهم درصد در سال 96 رسید.
وی افزود: این عدد در بهار امسال به 9/9 دهم درصد و در تابستان به هشت و هفت دهم درصد رسید.
او اظهار داشت: در بخش بهبود شاخص فضای کسب و کار نیز که استان در سال 94 در جایگاه 18 قرار داشت در سال 95 به رتبه چهار و در سال 96 به رتبه نخست دست یافت.
تبادار در زمینه انتقال بار از طریق خطوط ریلی فارس نیز گفت: این مساله نیز با توجه به اهمیت آن در دستور کار مدیران استان قرار گرفت به نحوی که برای نخستین بار در سال گذشته حدود 400 هزار تن گندم با قطار حمل شد.
وی اضافه کرد: اگر موفقیتی در اداره امور استان مشاهده می شود ناشی از کار جمعی و هماهنگی و همراهی مدیران و بخش های مختلف استان است و هیچ کس نمی تواند ادعای کار فردی داشته باشد.
استاندار فارس افزود: در استان با وجود مسایل فراوان، امنیت روانی و امنیت واقعی برقرار شده که این موفقیت نشان دهنده همت و تلاش مدیران استان و شهرستان ها به ویژه در شورای تامین است که با هم افزایی و اهتمام همگانی رقم خورده است.
استاندار فارس در این نشست از زحمات و تلاش های فرمانداران برای توسعه و آبادانی استان تقدیر و تشکر کرد.
تبادار همچنین از زحمات هادی پژوهش جهرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و حیدر عالیشوندی فرماندار شیراز که در طول دوران مسئولیتی خود زحمات زیادی کشیدند، تقدیر و تشکر کرد.
این مقامات طبق قانون منع به کارگیری بازنشستگان، باید با زنشسته شوند.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری 27 شهریورماه 97 در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان» را برای اجرا به سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی 24 شهریور 97 در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس جمهوری، اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را برای اجرا ابلاغ کرد.
متن قانون اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان به شرح زیر است:
ماده واحده - تبصره (1) ماده واحده قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان مصوب 1395/2/20 به شرح ذیل اصلاح می شود:
تبصره 1- بکارگیری بازنشستگان، در سمت های مذکور در بندهای (الف)، (ب) و(ج) ماده (71) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386/7/8 و همچنین بکارگیری بازنشستگان در نیروهای مسلح با مجوز فرمانده معظم کل قوا مجاز است.
بکارگیری بازنشستگان وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد از مجموع نیروهای شاغل رسمی این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفا در وزارتخانه مذکور مجاز است.
جانبازان بالای 50 درصد ، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند.
این قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی در جلسه ششم شهریور 1397 مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 21 شهریورماه جاری به تایید شورای نگهبان رسید.
اسماعیل تبادار استاندار فارس، هادی پژوهش جهرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و حیدر عالیشوندی فرماندار شیراز مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان هستند.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.