مهدی رنجبر یکشنبه در حاشیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی فارس در گفت و گو با ایرنا افزود: آثار شهرستان‌های فارس نیز توانسته ‌اند به خوبی عرض اندام کنند و بسیار قوی ظاهر شده‌اند؛ همچنین 80 درصد نمایشنامه‌های جشنواره‌های بیست و نهم به دست نویسندگان بومی و جوان نگاشته شده است.
وی درباره ترکیب نمایش‌های استانی در جشنواره بیست و نهم تئاتر گفت: چهار اثر از شهرستان‌های قیر و کارزین، لامرد، مرودشت و فسا و 5 اثر نیز از شیراز در بخش اصلی این جشنواره با یکدیگر رقابت می‌کنند.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه فرصت خوبی برای تدارک‌های پیش از اجرا در اختیار گروه‌ها قرار گرفته است، گفت: از آنجا که نحوه چینش صحنه و دکور برای ما بسیار مهم است،‌هر گروه یک سالن را از روز قبل برای اجرای دکور در اختیار دارد.
وی اعلام کرد: هر نمایش در سه سانس بر روی صحنه می‌رود که دو اجرای آن به دلیل تخصصی بودن جشنواره و احترام به مخاطب رایگان و یک اجرا به‌صورت بلیت ‌فروشی است که عواید آن به کارگردان اثر می‌رسد.
رنجبر درباره گروه داوری جشنواره بیست و نهم تئاتر فارس گفت: داوران جشنواره امسال محمد رحمانیان پیشکسوت عرصه‌های گوناگون هنر‌های نمایشی از تهران، رضا صابری نویسنده و بازیگر تئاتر معاصر از مشهد و آرش دادگر پیشکسوت بازیگری تئاتر از اهالی شیراز است.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین اعلام کرد:به فاصله پنج روز از اتمام جشنواره تئاتر فارس، دو اثر برگزیده استان فارس با حضور داوران منتخب حوزه وزارت ارشاد بازبینی می‌ شود و این افراد مجوز حضور اجراها را در مرحله منطقه‌ای جشنواره تئاتر فجر صادر می‌کنند.
بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان فارس از امروز 20 آبان 97 در شیراز با شرکت 9 گروه نمایشی آغاز به کار کرد و برگزیدگان آن در 23 این ماه معرفی خواهند شد.
7375 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.