به گزارش ایرنا آیت الله لطف الله دژکام یکشنبه در نشست ستاد گرامیداشت شهید آیت الله دستغیب در نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: در مورد شهید دستغیب با شخصیتی ملی و از سوی دیگر به دلیل تاثیر ایشان بر جامعه شهر شیراز با شخصیتی شهرستانی مواجه هستیم.
نماینده ولی فقیه در استان فارس عنوان کرد: شهید محراب آیت الله دستغیب با آثاری که در زمینه حفظ و ادامه انقلاب اسلامی داشت، شخصیتی ملی به شمار می‌رود.
آیت الله دژکام بیان کرد: نقش شهید دستغیب در هدایت جریان انقلاب اسلامی در شهرستان شیراز بیشتر معنا می یابد.
وی اضافه کرد: باید دبیرخانه ای دائمی برای برگزاری این گرامیداشت ایجاد شود، برای برگزاری گرامیداشتی در خور شهید دستغیب عزم جزمی وجود ندارد.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این نشست گفت: شهید دستغیب با اشراف بر این مساله که باید جوانان را دریافت و آنها را تهذیب کرد به شیراز آمد و نقش بی بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی و هدایت جوانان بر عهده داشت.
سید احمدرضا دستغیب با بیان اینکه شهید دستغیب این نفش را از سال 1342 تا زمان شهادت بر عهده داشت، اضافه کرد: جوانانی که جبهه رفتند از انقلاب، امام (ره) و در فارس از سخنان شب های جمعه و دعاهای شهید دستغیب تاثیر پذیرفتند.
دستغیب اضافه کرد: همه مسئولان و مدیران ارشد استان باید خود را در بزرگداشت این شهید مقید بدانند.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز همچنین بیان داشت: این شورا وظیفه خود می‌داند که هر آنچه از امکانات شهرداری و شورا در اختیار دارد در اختیار ستاد بزرگداشت مقام شهید دستغیب قرار دهد.
سید عبدالحسین دستغیب شیرازی (زادهٔ 1292 خورشیدی در شیراز) رئیس حوزه علمیهٔ فارس، نماینده ولی فقیه در استان فارس، امام جمعه شیراز و نمایندهٔ استان فارس در مجلس خبرگان قانون اساسی بود.
وی 20 آذر 1360 در راه عزیمت به محل نماز جمعه شیراز به دست منافقین شهید شد.
مراسم بزرگداشت شهید محراب آیت الله دستغیب، سه شنبه 20 آذر 97 همزمان با سالگرد شهادت ایشان با برگزاری مراسم گلباران مقبره این شهید، سخنرانی، مداحی، دعای کمیل، مسابقه ملی کتابخوانی با عنوان راه روشن برگزار خواهد شد.
همچنین در همه مدارس پسرانه تیزهوشان شیراز که با عنوان شهید دستغیب شیراز نامگذاری شده است، برنامه هایی نمادین برگزار می‌شود.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.