به گزارش ایرنا، علی همتی، یکشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: بر اساس ابلاغ طرح رونق تولید از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین دستورالعمل مالی بنگاه های کوچک و متوسط سال 97 بانک مرکزی، این سامانه به آدرس http://www.behinyab.ir با هدف ثبت اطلاعات متقاضیان تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت در بخش تولید بازگشایی شده است.
او ادامه داد: پرداخت این تسهیلات به رونق تولید، اجرای سیاست برنامه های اقتصاد مقاومتی صنعتگران و معدنکاران، هموار سازی مسیر تولید ملی و حمایت از بنگاه های اقتصادی، تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی، هدایت نقدینگی جامعه به سمت بخش مولد و تامین مالی تولید کنندگان داخلی کمک خواهد کرد.
وی بیان کرد: یکی از مهمترین مزایای تسهیلات رونق تولید در سال 97 نسبت به سال های گذشته تخصیص تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی با اشتغال بالای 100 نفر و همچنین واحدهای دارای مجوز خدمات فنی و مهندسی از این سازمان است.
همتی از متقاضیان خواست که در زمان ثبت نام و تکمیل اطلاعات دقت کنند که اطلاعات را به شکل کامل و صحیح وارد کنند تا در دریافت تسهیلات دچار مشکل نشوند.
او اظهار داشت: امسال در قالب این طرح، تامین سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی، تامین تسهیلات مورد نیاز طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی حداقل 60 درصد، تامین مالی طرح های بازسازی و نوسازی و تامین مالی اصناف تولیدی و واحدهای بزرگ استان در اولویت شبکه بانکی قرار گرفته که پیش بینی می شود این موارد با تخصیص 300 هزار میلیارد ریال تسهیلات محقق شود.
همتی گفت: پارسال 215 واحد تولیدی و همچنین طرح صنعتی و معدنی در فارس موفق به دریافت 300 میلیارد ریال تسهیلات از بانکهای عامل از طریق این فرآیند نام نویسی شدند که امیدواریم امسال این رقم افزایش یابد.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.