عبدالغفور غفوری، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برپایی نمایشگاه انار و خرما، آشنایی با محصولات کشاورزی شهرستان جهرم، امکان خرید خرما، انار، رب انار، بادام، پخت نان محلی، آش انار، حلوای خرما، ارایه آثار نقاشی و صنایع دستی، بازدید از مجموعه گلخانه و کارگاه آموزشی پرورش گل و کاکتوس، بازدید از چشمه، قنات و تماشای بافت تاریخی و خانه‌های سنتی و خشتی در کوچه های قدیمی از جمله برنامه‌های این جشنواره بود.
وی بیان داشت: همچنین شرکت‌کنندگان در این جشنواره که از ساعت هشت تا 18 روز هجدهم آبان ماه جاری برگزار شد، ضمن بازدید از کاخ ساسانی در محور خاوران - سروستان، نخلستان با پیاده‌روی در کوچه باغ های پاییزی خاوران که به دلیل قرار گرفتن درختان سردسیری و گرمسیری در کنار یکدیگر جاذبه‌ای خاص دارد، با طبیعت و تاریخ این منطقه آشنا شدند.
غفوری ادامه داد: شهروندانی از شیراز، سروستان، فسا، جهرم، اصفهان، بوشهر، یاسوج، اهواز و کرمان، در جشنواره انار و خرما، میهمان خاوران بودند.
در این جشنواره که به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری خاوران و 2 نهاد خصوصی برگزار شد، معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان جهرم و فرماندار شهرستان سروستان نیز حضور داشتند.
شهرستان جهرم در فاصله 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9910 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.