به گزارش ایرنا مصطفی عسکری، چهارشنبه در دومین روز از گرامیداشت دهه وقف در نشست خبری بیان کرد: سنت وقف ارتباط عمیقی با اندیشه های دینی و انسانی دارد و ترویج و تبلیغ این فرهنگ و عمل به آن می تواند به مانایی نام انسان کمک کند.
وی افزود: وقف توانسته منشاء فعالیت های با خیر و برکتی در حوزه های مختلف از جمله آموزشی، مذهبی و درمانی باشد و بر این باوریم که رسانه ها به عنوان حامیان و سفیران وقف می توانند در هدایت هر چه بیشتر نیک اندیشان جامعه برای حرکت در این مسیر، نقش سازنده ای ایفا کنند.
عسکری ادامه داد: رسانه ها می توانند با برجسته کردن نیازها و مشکلات جامعه امروز مانند ازدواج جوانان، تهیه جهیزیه، ساخت، تکمیل و تجهیز مدارس و درمانگاهها، در سمت و سو بخشیدن به نیات واقفان نیز تاثیرگذار باشند.
عسکری با اشاره به اینکه وقف افزون بر رفع مشکلات و نیازهای جامعه، نتایج و برکات معنوی فراوانی به همراه دارد، گفت: انتظار داریم مردم شهرستان ممسنی به ویژه خیران با توجه به این که موضوع وقف مورد تاکید قرآن کریم و سیره ائمه اطهار (ع)، بزرگان و عالمان دین است، نسبت به اهمیت وقف اهتمام بیشتری داشته باشند.
او گفت: شهرستان ممسنی دارای 154موقوفه است که برخی از آنها درآمد زا و شماری دیگر غیر انتفاعی هستند و همچنین 72بقعه متبرکه نیز در این شهرستان موجود است.
شهرستان ممسنی به مرکزیت نورآباد در فاصله 158کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.
حجت الاسلام سید عباس موسوی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس، چهاردهم آبان ماه 97 در نشست خبری اعلام کرد: این استان با برخورداری از 200 هزار رقبه موقوفات و یک هزار و 408 بقعه متبرکه از جمله استان های پیشرو در حوزه وقف در کشور است.
پانزدهم تا بیست و پنجم آبان ماه به عنوان گرامیداشت دهه وقف نامگذاری شده است.
7366 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.