یک محقق دفاع مقدس، چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این رزمنده دفاع مقدس، شامگاه چهاردهم آبان 97 به علت کهولت سن دار فانی را وداع گفت و پیکر او پانزدهم آبان بر دوش همرزمانش و اقشار مختلف مردم شهرستان جهرم تشییع و در گلزار شهدای رضوان این شهر به خاک سپرده شد.
عبدالرضا کوهمال افزود: مرحوم زین‌العابدین مومن‌زاده در سال 1290خورشیدی در جهرم تولد یافت و به عنوان یکی از سالخورده ترین رزمندگان دوران دفاع مقدس، سال 1365در کنار رزمندگان لشکر 33 هوابرد المهدی (عج) در منطقه ابوقریب 6 ماه در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت.
او بیان کرد: گمان می‌ر‌ود شادروان مومن‌زاده، سالخورده ‌ترین رزمنده دفاع مقدس در ایران باشد زیرا در مصاحبه‌هایی که با زنده یاد مومن زاده داشتیم متوجه شدیم سن این رزمنده بیش از 107سال و حدودا 110سال است.
کوهمال ادامه داد: اگر چه سن شناسنامه‌ای وی چنین نبود و ممکن است بنا به رسوم گذشته، شناسنامه وی کوچکتر از سن واقعی او باشد.
وی بیان داشت: دلیل دیگری که موید این است که شادروان مومن زاده کهنسال ترین رزمنده دوران دفاع مقدس بود این است که بنا به گفته این مرحوم، او در سن 17یا 18سالگی در سال 1303خورشیدی شاهد آیین تشییع آیت‌الله سید عبدالحسین نجفی لاری (ره) مرجع تقلید بزرگ فارس بود و خاطره آن را کاملا به یاد داشت.
کوهمال اضافه کرد: پیش از این، در سیزدهم خرداد 1392 در رسانه‌ها پیرترین رزمنده دوران دفاع مقدس، مرحوم صفرقلی رحمانیان، اعلام شده بود که در سن 107سالگی به علت کهولت سن و تنگی نفس، در بیمارستان ولی عصر (عج) فسا دارفانی را وداع گفت.
وی اظهار کرد: همچنین دوازدهم دی ماه سال 96 در رسانه‌ها اعلام شد که 'دده کشی قلی‌زاده' مسن‌ترین رزمنده هشت سال دفاع مقدس بود که در روستای پیرنق واقع در بخش مرکزی شهرستان اردبیل در سن 101سالگی به همرزمان شهیدش پیوست.
شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.
9910 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.