روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، در گزارش چهارشنبه خود به نقل از خسرو فروغان که در نخستین نشست کمیته تخصصی بانک ها و صرافی های فارس در شیراز سخن گفت، بیان داشت: در چرخه اقتصاد فعالیت های بخش خصوصی و بانک ها به هم پیوسته است و به همین سبب آنها باید در مباحث اقتصادی، هم افزایی بیشتری داشته باشند تا رونق اقتصادی ایجاد شود.
وی، با اشاره به راه اندازی کمیته تخصصی بانک ها و صرافی ها در اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: این کمیته تخصصی با هدف تسهیل فضای کسب و کار، رفع مشکلات بانکی و ارزی فعالان بخش خصوصی، رونق صادرات و در مجموع رفع مشکلات فعالان اقتصادی تشکیل شده است.
او بیان کرد: تلاش ما بر همگرایی در تصمیم گیری ها، همفکری و ارایه راهکارهای کاربردی برای رفع مشکلات بانکی و ارزی بخش خصوصی است که امیدواریم حضور موثری در سیاست گذاری ها، کاهش آسیب ها و مشکلات ناشی از وجود برخی ساختارهای اشتباه در حوزه بانکی داشته باشیم.
فروغان، تحریم های وضع شده علیه کشورمان را غیر انسانی، ناعادلانه و غیر اصولی دانست و افزود: این تحریم ها سبب شده که برای کشور مشکلات زیادی ایجاد شود و در مقابل تصمیماتی هم که برای مقابله با آنها اتخاد کرده ایم چندان مناسب نیست.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: البته تحریم موضوع تازه ای برای کشور ما نیست و ما سالهاست در زمینه های مختلف تحریم بوده ایم اما در این دور از تحریم ها برخوردهایی همچون صدور بخشنامه های متفاوت و اتخاذ برخی سیاست های نادرست داخلی، شرایط را برای صادرات و صادرکنندگان ما دشوارتر کرده است.
وی گفت: سیاست های اقتصادی اشتباه همه بخش ها را تحت تاثیر قرار می دهد و رویکرد ما در کمیته تخصصی بانک ها و صرافی ها، آسیب شناسی سیاست ها و ممانعت از عملکرد سلیقه ای بانک ها، ایجاد اعتماد بین بخش خصوصی و بانک ها و جلوگیری از رقابت منفی ناعادلانه بانک ها با در نظر گرفتن منافع جمعی برای کاهش مشکلات بخش خصوصی و بانک های کشور و استان است.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.