به گزارش ایرنا اسماعیل تبادار، سه شنبه در نشست شورای اقتصاد مقاومتی استان فارس در شیراز افزود: برای تحرک و ایجاد انگیزه در تمام ساختارهای جامعه، ضروری است رویکرد ها مبتنی بر توسعه باشد.
وی بیان داشت: رونق اقتصادی، مولفه های مختلفی دارد اما مهم ترین این مولفه ها، اشتغال، سرمایه گذاری و بهره وری است.
تبادار، فرهنگ سازی را یکی از پیش نیازهای توسعه جوامع دانست و گفت: در حوزه های گوناگون یارانه های مختلفی پرداخت می شود و چنانچه در کنار پرداخت یارانه ها موضوع آموزش قوت بگیرد می توان به آینده امیدوار تر باشیم اما اگر به موضوع فرهنگی توجه نشود، نباید انتظار داشته باشیم، توسعه در ابعاد مختلف جامعه محقق شود.
استاندار فارس اضافه کرد: در مسایل فرهنگی یکی از مواردی که بسیار حائز اهمیت است، موضوع صرفه جویی است و ما توانسته ایم با ایجاد این نگرش در مجموعه استانداری در حوزه آب 12.5درصد، برق 34 درصد و در حوزه گاز 25درصد صرفه جویی کنیم.
تبادار با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون در استان فارس مصرف برق بیش از 19.7درصد کاهش داشته افزود: بر این باوریم که بسیاری از مشکلات ما در تمام حوزه ها با فرهنگ سازی برطرف خواهد شد.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود در مورد میزان بیکاری در استان فارس بیان داشت: در سال 91 نرخ بیکاری 16.5درصد بود اما این آمار با توجه به اشتغالزایی در این استان در سال 95 به 11.4درصد رسید، در سال 96 این رقم به 10.8درصد کاهش یافت و این آمار در بهار سال 97 به 9.8درصد و در تابستان به 8.7 درصد تقلیل پیدا کرد.
تبادار در مورد گردشگری در استان فارس نیز بیان کرد: در سال 96 بر اساس برنامه ریزی هایی که صورت گرفت مقرر شد بیش از چهار هزار و 210 فرصت شغلی در این حوزه ایجاد شود اما شاهد بودیم که برای بیش از پنج هزار و 271 نفر در این بخش اشتغال ایجاد شد.
استاندار فارس ادامه داد: برای سال 97 نیز ایجاد چهار هزار و 810 فرصت شغلی در بخش گردشگری این استان تعریف شده در حالیکه در 6ماه نخست امسال بیش از سه هزار و 649 شغل ایجاد شده اما آیا با توجه به ظرفیت های موجود در فارس این میزان اشتغال در حوزه گردشگری کافی است.؟
استاندار فارس بیان کرد: در حوزه کشاورزی نیز با توجه به برنامه ریزی هایی که صورت گرفته، ظرف 10 سال شاهد ایجاد بیش از هفت هزار هکتار گلخانه در این استان خواهیم بود و تا کنون زمینه بیش از 490 هکتار کشت گلخانه ای در فارس مهیا شده و این منطقه توانسته جایگاه خوبی در تولیدات گیاهان دارویی، محصولات باغی و زراعی در کشور داشته باشد.
7379 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.