درنا شهبازی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی بررسی های کارشناسان میراث فرهنگی شهرستان فیروزآباد، مشخص شد که کلیپ منتشر شده متعلق به قلعه دختر نیست.
وی بیان کرد: برای اطمینان بیشتر از صحت این کلیپ، سه شنبه استعلام شفاهی در این زمینه از رئیس اداره حفاظت از محیط زیست فیروزآباد گرفته شد که وی اظهار کرد که مورچه هایی که در این کلیپ و در اطراف مار دیده می شود متعلق به منطقه قلعه دختر و فیروزآباد نیست.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فیروز آباد ادامه داد: احتمال دارد منتشرکنندگان این کلیپ با بزرگنمایی درصدد ناامن جلوه دادن منطقه قلعه دختر فیروز آباد باشند در صورتی که نگهبانان محیط زیست و یگان حفاظت میراث فرهنگی فیروز آباد بصورت شبانه روزی در این محل گشت زنی می کنند تا محیطی کاملا امن برای بازدید کنندگان از این اثر تاریخی ارزشمند فراهم آورند.
کلیپی در روزهای اخیر در فضای مجازی منتشر شد که حاوی تصاویری از یک مار آتشین رنگ بود که در توضیح این کلیپ آمده بود که این فیلم متعلق به منطقه قلعه دختر فیروزآباد است.

**کوزه های تاریخی که با شایعه از سکه پر شد
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: مدتی قبل در پی حفاری فاضلاب واقع در خیابان آزادی جنوبی فیروزآباد دو کوزه شکسته متعلق به دوره ساسانی مشاهده شد که سریعا ماموران نیروی انتظامی و میراث فرهنگی در محل حاضر شدند و این دو کوزه را برای بررسی و حفاظت به اداره میراث فرهنگی این شهرستان منتقل کردند.
رئیس اداره میراث فرهنگی فیروزآباد اضافه کرد: در پی این رخداد شایعاتی در فضای مجازی منتشر شد که دو کوزه پیدا شده پر از سکه های طلا بوده اند که این مساله کاملا کذب است.
شهبازی بیان کرد: مردم نباید به شایعات فضای مجازی توجه کنند و اخبار صحیح را تنها از مبادی رسمی پیگیری و دنبال کنند.
قلعه دختر محوطه ای باستانی متعلق به دوره ساسانیان و در شش کیلومتری جاده فیروزآباد به شیراز و در دامنه کوهی مشرف به این جاده قرار دارد.
قلعه دختر فیروزآباد در اسفند 1315 با شماره 269 در فهرست میراث ملی ثبت شد.
فیروزآباد در حدود 90 کیلومتری جنوب شیراز است.
9873 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.