به گزارش ایرنا عبدالکریم نباتی، دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: بر این اساس زنان خانه دار می توانند با انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه مقرر، از تعهدات قانونی مربوطه بهره مند شوند.
وی، تعداد بانوان بیمه شده اصلی تحت پوشش اداره کل تامین اجتماعی فارس را ١٢٩هزار نفر برشمرد و اظهار داشت: طرح یاد شده فرصتی مناسب است تا بانوان خانه دار و مادران فاقد بیمه، خود را در برابر مخاطرات ناشی از رخداد حوادث و همچنین جبران درآمد در زمان کهولت سن بیمه کرده و از مزایای این قانون بهره مند شوند.
نباتی گفت: این طرح زنان خانه داری را که کمتر از ٥٠ سال تمام سن دارند شامل می شود و چنانچه سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از ٥٠ سال باشد پذیرش درخواست وی منوط به دارا بودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مدت مازاد سنی خواهد بود.
وی ادامه داد: زنان خانه دار دارای حداقل ١٠ سال سابقه پرداخت حق بیمه نیز می توانند بدون لحاظ شرط سنی نسبت به ارائه تقاضا و انعقاد قرارداد بیمه اقدام کنند.
مدیر کل تامین اجتماعی فارس بیان کرد: نرخ حق بیمه و حمایت های بیمه ای در این نوع بیمه، همانند ضوابط بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد خواهد بود و بانوان خانه دار می توانند به سه روش نسبت به انعقاد قرارداد با تامین اجتماعی اقدام کنند.
او گفت: بر این اساس نرخ حق بیمه ١٤درصد شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، نرخ حق بیمه ١٦ درصد شامل بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و نرخ حق بیمه ٢٠ درصد شامل بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی می شود.
نباتی اظهار داشت: چنانچه سابقه پرداخت حق بیمه قبلی متقاضی کمتر از پنج سال تمام باشد، می تواند دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه خود را بین حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار و حداکثر دستمزد مصوب زمان عقد قرارداد انتخاب کند.
به گفته وی، چنانچه متقاضی دارای پنج سال و بیشتر سابقه پرداخت حق بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی باشد می تواند درآمد مبنای پرداخت حق بیمه خود را بین حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار تا حداکثر میانگین دستمزد آخرین ٣٦٠ روز قبل از ثبت تقاضا انتخاب کند.
وی، در مورد برخورداری بانوان از خدمات درمانی این طرح هم گفت: زنان خانه دار می توانند با پرداخت حق سرانه درمان برای خود و افراد تحت تکفل و با دریافت دفترچه درمانی، از تمام امکانات مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور و نیز امکانات مراکز تشخیصی، درمانی و دارویی طرف قرارداد این سازمان بهره مند شوند.
مدیر کل تامین اجتماعی فارس افزود: بیمه بانوان واجد شرایط از تاریخ ثبت تقاضا در هر یک از شعب سازمان آغاز می شود و برای سهولت و افزایش رضایتمندی متقاضیان، سرویس غیر حضوری صدور برگ پرداخت حق بیمه زنان خانه دار نیز راه اندازی شده است.
نباتی افزود: بر این اساس، بیمه شدگان می توانند پس از ثبت نام، اخذ نام کاربری و رمز عبور با مراجعه به سامانه یکپارچه تامین اجتماعی به نشانی samt.tamin.ir نسبت به صدور و پرداخت حق بیمه خود از طریق این سامانه اقدام کنند.
او بیان کرد: چنانچه پرداخت حق بیمه از سوی بیمه شده متوقف شود اما بین تاریخ قطع پرداخت حق بیمه و پرداخت مجدد بیش از سه ماه فاصله ایجاد نشده باشد، بیمه شده می تواند حق بیمه معوقه را به سازمان پرداخت کند در غیر این صورت ارتباط بیمه شده با سازمان قطع و ادامه بیمه وی موکول به تسلیم درخواست مجدد و موافقت سازمان خواهد بود.
وی ادامه داد: بانوان متقاضی واجد شرایط می توانند با در دست داشتن اصل و تصویر شناسنامه، کارت ملی و سه قطعه عکس سه در چهار به شعب تامین اجتماعی مراجعه کرده و از مزایای این نوع بیمه برخوردار شوند.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.