پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گزارش روز یکشنبه خود در این بیانیه از قول آیت الله لطف الله دژکام که ریاست شورای فرهنگ عمومی این استان را بر عهده دارد، بیان کرده است: فرهنگ متعلق به عموم مردم است، مردم باید برای اصلاح فرهنگ عمومی در اصلاح فرهنگ دخیل و درگیر شوند و برای این منظور مشارکتی عمومی شکل گیرد.
وی، همچنین در این بیانیه اظهار داشته است: اراده و تلاش دستگاه‌های فرهنگی بدون آنکه مردم در اصلاح فرهنگ مشارکت داشته باشند منجر به اصلاح فرهنگ نخواهد شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این بیانیه عنوان کرد: ریشه و بنیان هر جامعه‌ای به فرهنگ آن جامعه بازمی گردد و چنانچه بخواهیم جامعه، کشور یا شهری را محک بزنیم باید به این شاخص، توجهی ویژه داشته باشیم.
صابر سهرابی افزود: استان فارس، ظرفیت‌ها و داشته‌های فراوانی در حوزه فرهنگ دارد و وظیفه متولیان فرهنگ، زنده نگاه‌ داشتن این هویت و معرفی آن به نسل کنونی و نسل‌های آینده است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تنها متولی فرهنگ نیست، بلکه تمام دستگاه‌های اجرایی و آموزشی، متولیان فرهنگ هستند.
وی با بیان اینکه پاسداشت هویت فرهنگی به خلاقیت و استفاده از ابزارهای تاثیرگذار و ماندگار نیاز دارد، بیان کرد: هنر، ابزار زنده نگاه داشتن هویت فرهنگی و انتقال آن به نسل های آینده است از همین رو باید با همکاری دستگاه‌های مسئول و متولی فرهنگ، برنامه‌های مستمر و پایداری برای معرفی هر چه بهتر پیشینه و فرهنگ استان تعریف شود.
شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیست و نهم فروردین سال 85 آیین نامه شورای فرهنگ عمومی استان ها را تصویب کرد. وظیفه این شورا، شناخت و اطلاع از وضع فرهنگ عمومی، اصلاح و ارتقای آن و همچنین تدوین طرح ها و برنامه های مناسب در این زمینه و نظارت بر اجرای آنهاست.
ریاست این شورا در هر استان بر عهده نماینده ولی فقیه است، استاندار با عنوان نایب رئیس این نهاد انجام وظیفه می کند و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان دبیر شوراست و نهادهای متولی فرهنگ نیز از دیگر اعضای آن به شمار می آیند.
بنا به این گزارش، از سال 1392 تا 1396شورای فرهنگ عمومی استان فارس 36 نشست برگزار کرده است و ظرف این مدت، 280 مصوبه به تصویب رسانده است که از این تعداد 145مصوبه معادل 51 درصد تحقق یافته، 62 مصوبه معادل 22درصد تحقق نیافته و 73 مصوبه معادل 27درصد در دست اقدام است.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.