روابط عمومی دادگستری استان فارس در گزارش روز یکشنبه خود از قول احمد رحمانیان ضمن هشدار به شهروندان برای پرهیز از انجام این کار بیان داشت: در 6ماه نخست 97 بر حسب دستور مرجع قضایی، 127منزل مبله غیر مجاز پلمب، 350 خط تلفن که مبادرت به تبلیغ و جذب مسافر می کردند قطع شد و 211 نفر که بدون اطلاع از ضوابط و مقررات مربوطه در این زمینه فعالیت داشتند، توجیه و از آنان تعهد گرفته شد.
وی افزود: در بعضی از منازل مبله، جرائم امنیتی و یا منافی اخلاق و عفت عمومی به وقوع می پیوندد و بر اساس پرونده های قضایی تشکیل شده در این زمینه، در برخی از این منازل اموال مسافران و مستاجران به سرقت رفته و یا با نصب دوربین مدار بسته مخفی از حریم خصوصی آنها تصویربرداری و سپس افراد مورد سوء استفاده قرار گرفته اند.
دبیر شورای پیشگیری از جرم استان فارس ادامه داد: تبلیغات غیر مجاز این منازل در اماکن عمومی، بر روی دیوارها و تابلوها ممنوع است و افراد متخلف به اتهام تخریب تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند.
رحمانیان اضافه کرد: برای تهیه گزارشی مستند از تخلفات این افراد، تیمی از شهرداری شیراز تبلیغات را رصد و از موارد غیر مجاز تصویر تهیه کرده و از افراد متخلف بانک اطلاعاتی تشکیل داده اند و با هدف پیشگیری از ادامه فعالیت غیر مجاز آنها به بیش از یک هزار و 200 نفر از این افراد پیامک هایی با مضمون ضوابط و مقررات مربوطه در این زمینه و نوع تخلف آنها ارسال شده است.
معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس همچنین با اشاره به اقدامات فرهنگ سازی یاوران شورای شهر در این مورد، گفت: دستورات قضایی مبنی بر دستگیری و بازداشت افراد متخلف از سوی دادسرای ناحیه 2 شیراز صادر شده و در همین زمینه 38 نفر از کسانی که به صورت غیر مجاز مبادرت به اجاره منازل مبله کرده اند در مراجع قضایی محکوم شده اند.
وی بیان کرد: کسانی که قصد اجاره دادن منازل مبله دارند می توانند برای اخذ مجوز به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و یا جامعه هتلداران مراجعه و یا از طریق ثبت نام در سامانه مربوطه نسبت به اخذ مجوز و ارایه خدمات در قالب خانه مسافر اقدام کنند.
رحمانیان ادامه داد: با همکاری دادستان مرکز استان، فرماندهی انتظامی فارس، شهرداری شیراز، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جامعه هتلداران و مهمانپذیران، اتحادیه مشاوران املاک و سایر دستگاه های ذی ربط نشست هایی برای ساماندهی و پیشگیری از گسترش منازله مبله غیر مجاز برگزار و تصمیم هایی در این مورد اتخاذ شده است.
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.