به گزارش ایرنا کوروش کرمپور، یکشنبه در نشستی با شماری از سرمایه گذاران بخش خصوصی در محل پالایشگاه گاز آغار و دالان فراشبند افزود: امیدواریم با جذب سرمایه گذار به زودی شاهد عملیات ساخت این پالایشگاه باشیم.
وی بیان داشت: اگر روزی باید تفنگ دست می گرفتیم و در جبهه های جنگ تحمیلی از سرزمینمان محافظت می کردیم امروز باید با جذب سرمایه های خارجی در کشور و جذب سرمایه های ملی در شهرستان از کشورمان پاسداری کنیم.
کرمپور، تولید بنزین را یکی از عوامل خودکفایی کشور دانست و گفت: هم اینک تولید بنزین در کشور از 55 میلیون لیتر به 97 میلیون لیتر رسیده است و همین امر سبب شده که در تحریم های آمریکا حرفی از بنزین مطرح نشود.
وی، این میزان تولید بنزین را کافی ندانست و بیان کرد: با افزایش تقاضای مردم باید تولیداتمان را نیز افزایش دهیم.
فرماندار شهرستان فراشبند هم در این نشست اظهار داشت: همه مسئولان این شهرستان در تکریم و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی اتفاق نظر دارند و بر این باوریم که تمام امور مربوط به سرمایه گذاری در این منطقه اعم از استعلام و مراحل اخذ تاییدیه باید در کمتر از 48 ساعت انجام شود.
صادق فروغی، با اشاره به وجود خطوط لوله انتقال میعانات گازی از پالایشگاه گاز آغار و دالان فراشبند به مرکز استان و نیروگاه فجر جم در استان بوشهر، اظهار داشت: شرایطی برای سرمایه گذاری در این شهرستان فراهم است که آن را در این زمینه از سایر مناطق متمایز کرده است و این موضوع دغدغه های انتقال محصول نهایی و یا تامین مواد اولیه را از بین می برد.
وی افزود: پالایشگاه گاز شهرستان فراشبند از قابلیت تولید روزانه بیش از 45 میلیون مترمکعب گاز و 10هزار بشکه میعانات گازی برخوردار است و انتظار می رود در سال های آتی بتوانیم صنایع پایین دستی آن را نیز در این شهرستان ایجاد کنیم تا به تبع آن فرصت های شغلی در این منطقه گسترش یابد.
یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز در این نشست با بیان مطالبی در مورد مطالعات و تجارب خود در زمینه نفت و گاز گفت: 30 سال است در این حوزه فعالیت دارم و در این زمینه تجربه کافی کسب کرده ام و از نظر اجرایی و فنی آمادگی کامل دارم.
شهرستان فراشبند در فاصله 164کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.