به گزارش ایرنا اسماعیل تبادار، شامگاه شنبه در نشست شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی در شیراز افزود: این رقم در سال های 93 و 94 در مجموع پنج میلیون دلار و در سال 95 نیز 95 میلیون دلار بوده است.
وی ادامه داد: در بیش از 230 جلسه کارگروه رفع موانع تولید، مشکلات بیش از یک هزار و 300 واحد تولیدی استان در دستور کار قرار گرفت که مشکلات 61 درصد این واحدها حل شد.
او اظهار داشت: همچنین در طرح رونق تولید نیز در سال 95 به 483 واحد تولیدی که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده بودند 630 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.
استاندار فارس بیان کرد: بیش از 360 میلیارد تومان نیز به طور مستقیم توسط سیستم بانکی به واحدهای تولیدی این استان پرداخت شد.
تبادار اضافه کرد: همچنین در سال 96 نیز از مجموع 220 طرحی که در سامانه بهین یاب به ثبت رسید، 300 میلیارد تومان پرداخت شده و 2 هزار و 266 طرح نیز به طور مستقیم از سیستم بانکی 870 میلیارد تومان تسیهلات دریافت کردند.
وی گفت: در سال 96 در مجموع با 80 میلیارد تومان طرح های انتقالی سال 95 بیش از یک هزار و 250 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شد.
او افزود: در بحث کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری نیز در مجموع بیش از 110 نشست برای حل مشکلات 360 واحد سرمایه گذاری تشکیل و از این تعداد مشکلات 200 واحد حل شد.
استاندار فارس ادامه داد: در بحث صادرات غیر نفتی نیز میزان صادرات استان در سال 94 حدود 650 میلیون دلار بود که این رقم با 60 درصد رشد در سال 95 به یک هزار و 43 میلیون دلار و در سال 96 نیز با 25 درصد رشد نسبت به سال 95 به یک هزار و 303 میلیون دلار افزایش یافت.
تبادار گفت: در بحث بهبود فضای کسب و کار نیز رتبه استان که در سال 94 در کشور نوزدهم بود در سال 95 به رتبه چهارم و در سال 96 نیز به رتبه دوم رسید.
وی اظهار داشت: میزان بیکاری این استان نیز که در سال 91، 16 و نیم درصد بود (رتبه بیست و نهم کشور) در سال 95 به 11 و چهار دهم درصد (رتبه سیزدهم کشور) و در سال 96 نیز به 10 و هشت دهم درصد (رتبه دوازدهم کشور) رسید.
او گفت: رتبه فارس در بهار 97 نیز 9.7 دهم درصد بود که این استان را در رتبه دهم کشوری قرار داده و این رتبه این استان را برای نخستین بار پایین تر از رتبه نسبی کشور قرار داده است.
تبادار، شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی را یک پیوند مبارک بین بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی دانست و افزود: با فعالیت این شورا، موضوع ها در یک فضای منطقی منطبق بر قانون و مقررات بررسی می شود و نه بخش خصوصی انتظاراتی فراتر از قانون از این شورا دارد و نه دستگاه های اجرایی می توانند فراتر از قانون کاری انجام دهند اما در مجموع اتفاقات خوبی در این شورا رخ داد.
استاندار فارس افزود: امیدواریم مباحثی هم که محقق نشده با تلاش دستگاه های اجرایی پیگیری و محقق شود.
وی بیان کرد: در استان فارس در بحث فعالیت های اقتصادی، مباحث مربوط به اتاق بازرگانی و بخش هایی مانند اتاق تعاون، اتاق صنعت و معدن، اصناف و سایر امور مرتبط با بخش خصوصی سعی کرده ایم این مجموعه ها را به عنوان کارکرد بزرگ استان در عرصه تولیدی و اقتصادی قلمداد کنیم.
او افزود: از ابتدا تلاش ما بر همین بوده و سعی کرده ایم که بخش خصوصی را بیش از گذشته به عنوان فراهم کننده زمینه سرمایه گذاری، تولید، بازرگانی و صادرات در استان قلمداد کنیم و از سوی دیگر می کوشیم زمینه کمک های دستگاه های اجرایی به بخش خصوصی فارغ از هرگونه مقابله و در سایه تفاهم فراهم شود.
استاندار فارس ادامه داد: ظرفیت ها و قابلیت های موجود در این استان در عرصه های مختلف کشاورزی، گردشگری، تجاری، بازرگانی و تولیدی بسیار است و ما راه طولانی برای بهره گیری از این ظرفیت ها در پیش داریم.
وی گفت: بدون تردید یکی از مولفه های موفقیت در این زمینه، ارتباط بخش دولتی و بخش خصوصی است و هرچه این تفاهم بیشتر باشد از این ظرفیت ها هم بیشتر می توان بهره گرفت.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.