دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم مفسدان و اخلالگران نظام اقتصادی در استان فارس، احکام قطعی 2 متهم دیگر این دادگاه را صادر و آنها را به حبس، جزای نقدی، اخراج از کشور و لغو پروانه فعالیت تجاری محکوم کرد.

به گزارش ایلنا، روابط عمومی دادگستری استان فارس در گزارش امروز اعلام کرد: قضات ویژه رسیدگی به جرائم اخلال‌گران و مفسدان اقتصادی دادگاه انقلاب اسلامی استان فارس، میامحمد آخوندزاده متهم پرونده اخلال در نظام پولی و اقتصادی کشور و مجید لیاقت محتکر عمده مواد غذایی را مجرم شناخته و به اشد مجازات محکوم کرد.

در حکم صادره از این شعبه ویژه ضمن تاکید بر بزه‌کاری میا محمد آخوندزاده فرزند شیرمحمد تبعه افغانستان، اتهام انتسابی وی مبنی بر اخلال در نظام پولی و اقتصادی کشور از طریق حواله ارزی را محرز دانسته و وی را به ۲۰ سال حبس تعزیری، جزای نقدی به مبلغ حدود ۲۰هزار و ۹۷۰ میلیارد و ۹۴۹ میلیون ریال، اخراج از ایران و همچنین ضبط همه اموال و وجوه تحصیل شده از طریق جرم مذکور محکوم کرد.

همچنین این دادگاه در رأی جداگانه‌ای، اتهام مجید لیاقت فرزند رسول را درباره احتکار عمده مواد غذایی(برنج و عدس) را محرز شناخته و با استناد به قرائن، مدارک و اسناد موجود، وی را به ۲۰ سال حبس تعزیری، پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۵۲ میلیارد و ۶۷۷ میلیون و۸۴۷ هزار و ۱۲۴ریال در حق دولت و منع اشتغال به تجارت و لغو پروانه کسب به مدت ۲ سال محکوم کرد.

قاضی دادگاه درباره کالاهای مکشوفه از متهم این پرونده نیز تاکید کرد تا اجناس با قیمت متعارف در بازار عرضه و وجوه حاصله از فروش آنها به حساب بیت‌المال واریز شود.

در هر 2 رای صادره از دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم مفسدان و اخلالگران نظام اقتصادی به استناد تبصره ۲ ماده ۲ قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور، به تعقیب قضایی مدیر یا مدیران، بازرسان و به‌طور کلی مسئولان ذیربط که در نتیجه اقدام قانونی می‌توانستند زمینه جلوگیری از ارتکاب جرم را فراهم کنند، تاکید شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.