به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، مهرزاد بوستانی در جلسه شورای عشایر شهرستان قیروکارزین افزود: اجرای دقیق این طرح، باعث خاتمه دادن به مشکلات 30 ساله عشایر محدوده این منطقه می شود.
وی یادآور شد: با توجه به شرایط خاص زندگی عشایری مردم و ساکنان این منطقه موضوع واگذاری 307 هکتار از اراضی واقع در محدوده این شهرستان توسط مقام معظم رهبری و رئیس جمهور وقت در سال 71 مطرح و این طرح در راستای خدمات رسانی بهتر به عشایر این منطقه اجرا و به خانوارهای این منطقه واگذار شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه متاسفانه به دلایلی قسمتی از طرح اسکان عشایر در مقطع زمانی طولانی متوقف شده بود اظهارداشت: خوشبختانه به همت مسئولان استانی و محلی و نیز تلاشهای بی وقفه منابع طبیعی استان بخشی از این طرح در قالب طرح الحاقی اسکان به میزان 85 هکتار بررسی و مقرر شد تاپایان امسال به عشایر منطقه واگذار شود.
وی تامین آب آشامیدنی برای خانوارهای عشایری در این طرح را یکی از اولویتها و پیش شرطهای اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: در قالب این طرح عشایر ساکن منطقه شناسایی شده به همراه اشخاص واجد شرایط در زمینهای خود اسکان خواهند یافت.
بوستانی با اشاره به تاثیرات مثبت اقتصادی و اجتماعی آن بر معیشت ساکنان منطقه اظهار داشت: با اجرای این طرح علاوه بر دسترسی عشایر به امکانات رفاهی می‌تواند نقش بسزایی در حفظ مراتع و محیط زیست داشته باشد.
مدیر کل منابع طبیعی فارس ادامه داد:متاسفانه چرای دام های مازاد بر مراتع از یک سو و نـابودی بسیاری از درختان و بوتـه هـا بـرای سـوخت از سـوی دیگر، باعث نابودی و تخریب عرصه های ملی شده است که در این راستا با اجرای این طرح شاهد کاهش معضلات و چالشهای زیست محیطی خواهیم بود.
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.