سعید محمودی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : اجساد سگ ها در اطراف روستاها و مناطقی که لاشه مرغ های مسموم و پرندگان شکاری پیدا شد به دست آمده است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس اضافه کرد : فردی که لاشه مرغ ها را در اطراف و در نزدیکی محور قدیم سروستان به خرامه در محل موسوم به گردنه غنیمی رها کرده بود در تحقیقات اولیه به رها سازی اجساد مرغ ها در این محل اقرار کرده است اما هنوز از انگیزه مسموم شدن اجساد مطالبی در دست نیست و ما منتظر نتایج به دست آمده از آزمایشگاه هستیم.
محمودی اضافه کرد : برخی از نمونه های گرفته شده از لاشه مرغ ها به آزمایشگاه دامپزشکی تهران ارسال شده و به دست آمدن نتایج قطعی کمی زمان بر خواهد بود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس همچنین گفت: محیط زیست استان فارس با همکاری مراجع قضایی تا روشن شدن همه ابعاد این موضوع پیگیری ها را ادامه خواهد داد.

*** بهبودی 6 سارگپه
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس در ادامه با بیان اینکه 6 پرنده سارگپه و عقاب آسیب دیده از این حادثه بعد از تیمار و بازیابی سلامت امروز رها سازی می شوند گفت: رها سازی این پرندگان شکاری خبر خوبی است که قطعا دوستداران محیط زیست را خوشحال خواهد کرد.
محمودی ادامه داد : اگر ورود فوری ماموران محیط زیست و تلاش دوستداران طبیعت و حیات وحش و همکاری و مساعدت نهادهای محلی و مردم نبود حجم و وسعت تلفات بیش از این می شد.
27 پرنده شکاری (سارگپه) و عقاب صحرایی سه شنبه 9 آبان 97 تلف شدند که گان های اولیه حاکی از مسموم شدن این پرندگان به دلیل تغذیه از لاشه مرغ های رها شده در نزدیکی یکی از روستاهای اطراف شهرستان سروستان بود.

** تلف شدن 30 فلامینگو در اقلید
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس همچنین با بیان اینکه برخورد آذرخش 30 فلامینگو را در اقلید فارس تلف کرد گفت: این فلامینگو ها در حال عبور از منطقه بودند.
محمودی اضافه کرد: دریاچه کافتر و تالاب های محلی دراقلید آبی برای فرود آمدن فلامینگو ها ندارند و فلامینگوهای یاد شده عبوری منطقه بوده اند و متاسفانه با برخورد آذرخش تلف شدند.
وی با بیان اینکه اکنون در فصل مهاجرت پرندگان هستیم گفت: این دسته از فلامینگو در آسمان پرواز می کردند که وقوع صاعقه آن ها را زمین گیر کرد.
وی اضافه کرد: لاشه بعضی از فلامینگو ها برای تشخیص علت وقوع حادثه به شیراز منتقل شد و بقیه را هم کارشناسان محیط زیست شهرستان اقلید معدوم کردند.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.