به گزارش ایرنا، سید محمد لطیف حسن پور در آیین نکوداشت هفته پدافند غیر عامل که چهارشنبه 9 آبان ماه در دبیرستان دخترانه شهید محمد تقی دستغیب ناحیه سه شیراز برگزار شد، بیان داشت: پدافند غیرعامل مکمل دفاع مسلحانه است که در آن توجه به زیرساخت‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی با بیان اینکه آموزش همگانی برای معرفی سازوکارهای پدافند غیرعامل ضروری است، ابراز داشت: فرهنگ سازی در این زمینه باید به ‌صورتی ویژه در نظام آموزشی دیده شود.
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری فارس بیان کرد:هدف این پدافند، کاهش آسیب های اجتماعی است چرا که بسیاری از هجمه‌های دشمن خانواده را هدف گرفته است و می‌تواند به خانواده به مثابه مهم‌ترین رکن هر جامعه صدمه وارد کند.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس نیز در این آیین عنوان کرد: مدارس بهترین مکان برای فرهنگ سازی مقابله با انواع تهدیدات و آشناکردن نسل آینده است.
علی عسکر نجفی گفت: پدافند غیرعامل آمادگی برای مقابله با انواع تهدیدهاست و لازمه این نوع دفاع، شناسایی نقاط حساس و در معرض خطر و ایجاد شرایط لازم برای جلوگیری از آسیب های احتمالی است.
وی با اشاره به اقدامات مهم نظام تعلیم و تربیت ابراز داشت: طی سال های اخیر و در قالب درس آمادگی دفاعی ،آموزش راه های مقابله با تهاجم دشمن در قالب پدافند عامل و آمادگی در برابر تهدیدات مختلف در قالب پدافند غیر عامل در مدارس انجام می‌شود.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس مقابله با شبیخون و تهاجم فرهنگی را از اقدامات مهم در این زمینه خواند و تاکید کرد: تهاجم فرهنگی دانش‌آموزان ما را تهدید می‌کند و آنان را درگیر انواع آسیب‌های اجتماعی می‌سازد.
نجفی ابراز داشت: بهترین اقدام در این زمینه آگاهی بخشی به دانش آموزان و والدین است که همه نهاد‌ها باید برای آن همت کنند.

** پدافند غیرعامل در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
رئیس آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه پدافند غیر عامل در حوزه آموزش و پرورش، در سند تحول بنیادین به عنوان اساس و پایه کار نظام تعلیم و تربیت پیش بینی شده است، بر ضرورت اجرای همه مفاد این سند تاکید کرد.
محمد کماندار ابراز داشت: بر همین اساس در بخش تعلیم و تربیت عمومی، آموزش های عملی و نظری مختلف در قالب درس آمادگی دفاعی در دوره اول و دوم متوسطه اعمال می‌شود.
وی بیان کرد: پدافند غیر عامل در عرصه های مختلف باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد و از جمله آن باید به دفاع اقتصادی به عنوان یکی از موارد مهم پدافند غیر عامل اشاره کرد، این عرصه شامل مواردی همچون آشنایی دانش آموزان با تحریم، تورم ، صرفه جویی ، اقتصاد مقاومتی،اقتصاد تولیدمحور و... است.
پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی گفته می شود که به جنگ‌ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل کاهش داد.
سوم تا نهم آبان ماه در ایران هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
7375 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.