به گزارش دریافتی روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور در آیین اعطای اعتبارنامه اعضای جدید هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان فارس بیان کرد: برای از بین بردن رانت، راهی جز بازگشت به قانون، احترام به باورها و ارزش های جامعه نداریم زیرا رانت مثل موریانه سرمایه اجتماعی را نابود می کند.
وی افزود: برای حل مشکلات در حوزه های مختلف ضروری است که از خودمان شروع کنیم و این باور ایجاد شود که باید درست عمل کنیم و به کار درست نیز بها دهیم.
شهردار شیراز، خطاب به اعضای جدید هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان فارس گفت: برای رعایت انصاف و عدالت در توزیع سهمیه های خدمات مهندسی باید ساز و کار مناسبی ایجاد شود.
اسکندرپور ادامه داد: طبق گزارش های دریافتی، در سال های اخیر توزیع سهمیه خدمات مهندسی مناسب و عادلانه نبوده است، در صورتی که مکانیسم ها نباید به گونه ای باشد که شمار اندکی از مهندسان منتفع و ظرفیت خدمات مهندسی تعداد کثیری از آنها خالی بماند.
اسکندرپور اظهار داشت: یکی از مهمترین علل مراجعه مالکان به شهرداری، عدم حضور مهندسان ناظر در پروژه پس از پرداخت حق الزحمه است، این موضوع می تواند جایگاه و حیثیت نظام مهندسی را بین شهروندان تضعیف کند و برای حل این مشکل، نظام مهندسی و شهرداری باید راهکار مناسبی برای اصلاح فرآیند حضور مهندسان ناظر در پروژه های محوله ارایه دهند.
شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمبود میزان مشارکت مهندسان در انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان فارس، بیان کرد: مشارکت تنها 13درصد از اعضای نظام مهندسی ساختمان در انتخابات، پیام آور این است که هیات مدیره جدید باید نقاط ضعف و مشکلات را شناسایی و برای افزایش اعتماد جامعه مهندسی این موارد را برطرف کند.
در ادامه این آیین، اعتبارنامه اعضای جدید هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان فارس برای مدت سه سال به آنها اهدا شد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.