محمد کاظم رحمانی، شنبه به ایرنا اظهار داشت: در این سوگواره ملی، نمایش خیابانی 'از حرم تا حرم' ششم آبان ماه جاری همزمان با راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه در خوزستان برگزار می شود.
وی ادامه داد: در این نمایش خیابانی، جلال الدین نصری و صدیقه شکر ایفای نقش می کنند و موسیقی آن اثری از الهه بردبار است.
او گفت: این نمایش روایتگر زندگینامه شهید مدافع حرم، رضا کارگر برزی است که در دوران نوجوانی دچار بیماری گلین باره شد و پزشکان از او قطع امید کردند اما مادرش خواب حضرت زینب (س) را دید و شفاعتش را گرفت تا اینکه این شهید در رشته ساخت تسلیحات هسته ای دانش آموخته و پس از آن عازم سوریه شد و ...
سندرم گیلن باره، بیماری است که اعصاب بدن، دست ها و پاها را مبتلا می کند. معمولا این بیماری در اثر ایجاد یک عفونت بروز می کند. نام این بیماری از نام 2پزشک به نام های گیلن و باره که نخستین بار به توصیف این سندرم در سده اخیر پرداختند، بر گرفته شده است.
رحمانی بیان کرد: سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی (ع) با هدف تبیین و ترویج پیام کربلا و تعظیم مقام شامخ سید و سالار شهیدان با زبان زیبا و اثر بخش هنر نمایش، در 2 بخش تئاتر میدانی و بخش تعزیه و آیین‌های نمایشی محرم با حضور هشت اثر نمایشی در قالب تعزیه و تئاتر میدانی به مدت پنج روز در پایانه مرزی چذابه برپا می شود.
وی افزود: در بخش اجرای مجالس شبیه خوانی، معتبر بودن متن و حفظ اصالت در اجرا، معیارهای اصلی انتخاب آثار بود.
او گفت: در بخش نمایش‌های میدانی نیز افزون بر رعایت اصول تکنیکی مربوط به این گونه آثار، پرداختن به موضوع هایی همچون، اهمیت نقش حضرت امام حسین (ع) در ترویج فرهنگ ظلم ستیزی و آزادگی، نهضت حسینی و فرهنگ شهادت و روحیه مقاومت و تاثیر آن بر سایر ملت‌ها، از معیارهای پذیرش آثار نمایشی بود.
رحمانی بیان کرد: همچنین تاثیر راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی بر ایجاد روحیه همدلی و اتحاد بین مسلمانان از هر ملیت و قوم و لزوم زدودن غبار تحریف از چهره مقدس حماسه عاشورا از دیگر معیارهایی بود که برای گزینش آثار نمایشی مد نظر قرار گرفت.
9653 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.