به گزارش ایرنا حیدر اسکندرپور، شنبه در بازدید از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، پاکدستی، توانمندی و تعصب سازمانی را سه مولفه مهم برای حضور در مجموعه مدیریت شهری دانست و اظهار داشت: انجام تخلف و ایجاد رانت، باعث آسیب به سرمایه اجتماعی و از دست رفتن اعتماد شهروندان به شهرداری می شود.
شهردار شیراز، حل مسایل اجتماعی را از چالش های امروز کلانشهرها برشمرد و افزود: یکی از ماموریت های اصلی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، توجه به مسایل اجتماعی و سعی در حل آن است زیرا بر این باوریم که نپرداختن به مسایل اجتماعی، آسیب زاست.
اسکندر پور ادامه داد: شهرداری شیراز با توجه به گستره عملکرد و حضور در لایه های مختلف اجتماع، به بطن جامعه دسترسی دارد، از این رو می تواند در حوزه اجتماعی اقدامات ارزشمندی انجام دهد اما بی شک حل مسایل اجتماعی نیازمند همیاری و هم افزایی همه دستگاه های متولی است.
وی، در مورد فعالیت های فرهنگی شهرداری شیراز هم گفت: انتخاب گروه های هنری برای حضور در برنامه ها و جشنواره های شهرداری شیراز باید بر اساس چارچوب قانونی باشد و از 2 مولفه توانمندی و اعتقاد به انجام کار فاخر پیروی کند.
او بیان داشت: در صورت تبعیت از 2 ویژگی یاد شده، از یک سو شاهد اجرای گروه ها و افراد دارای صلاحیت و از سوی دیگر استقبال شهروندان از برنامه ها و جشنواره های مختلف خواهیم بود.
اسکندرپور، بر تهیه فهرستی از افراد و گروه های هنری شیراز تاکید و بیان کرد: شیراز پایتخت فرهنگ و ادب ایران زمین است از این رو برنامه های فرهنگی و هنری که در این شهر اجرا می شود باید فاخر و با حضور گروه های هنری توانمند باشد.
شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از روند رو به رشد اخذ تسهیلات بانکی و اوراق مشارکت در مدیریت شهری این شهر در سال های گذشته، گفت: این شهرداری امروز میراث دار حجم بالایی از بدهی هاست اما دیدگاه ما این است که این نهاد را باید با وجود فشارهای مالی بر مبنای اعداد واقعی اداره کنیم.
اسکندرپور اضافه کرد: با توجه به این دیدگاه، ظرف یک سال گذشته به رغم کاهش درآمدهای ناشی از صدور پروانه های ساختمانی و تنگناهای اقتصاد عمومی کشور، از هیچگونه تسهیلاتی استفاده نکرده ایم و هم اکنون نیز با برنامه ریزی های انجام شده 27 طرح بزرگ مقیاس در شیراز فعال است که در بازه های زمانی مشخص تکمیل و افتتاح خواهند شد.


** تعریف فرصت های جدید گردشگری برای شیراز
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز هم در این بازدید گفت: برنامه ریزی های سال آینده این سازمان در چارچوب تعریف فرصت های جدید گردشگری برای این کلانشهر است.
ابراهیم گشتاسبی راد افزود: هم اکنون این سازمان وظایف نهادهای مختلف شهر شیراز در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را انجام می دهد، بنابراین با توجه به گستره وسیع عملکرد این نهاد، نیازمند حمایت هر چه بیشتر مجموعه مدیریت شهری هستیم.
وی، با اشاره به رویکرد محله محوری شهرداری شیراز، بیان کرد: بر این اساس اقدام به برگزاری جشنواره های مختلف در محلات به ویژه محلات کمتر برخوردار و حاشیه ای کرده ایم و همچنین با هدف توانمند سازی شهروندان، اهتمام خاصی به ایجاد سراهای محله، مراکز مشاوره و برگزاری دوره های آموزشی مختلف در فرهنگسراها داریم.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.