دکتر سید منصور کشفی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:مقدمات جابه جایی بیمارستان شهید فقیهی آغاز شده و دو مکان برای احداث بیمارستان جدید و جایگزین در نظر گرفته شده است.
وی گفت: در باره یکی از این اماکن کارشناسی بیشتری صورت گرفته ، مکان جدید در موقعیت مناسبی است و می تواند ترافیک مرکز شهر را کم کند.
کشفی بیان کرد: بیمارستان شهید فقیهی در دل شیراز و مرکزی ترین نقطه شهر قرار دارد، مراجعات زیاد بیماران و همراهان بیمار دراین منطقه بر ترافیک و تراکم آمد و شد افزوده و گره ترافیکی در نقطه مرکزی شیراز ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: ساختمان فرسوده این بیمارستان جوابگوی حجم مراجعات مردم نیست و چه بسا فرسودگی ساختمان خطراتی برای مراجعان و بیماران ایجاد کند.
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ساخت بیمارستان جدید هزینه ای برای دولت و وزارت بهداشت ندارد گفت: با انجام تهاتر(پایاپای) زمین و ساختمان فعلی بیمارستان شهید فقیهی واگذار می شود و بیمارستان جدید در مکان جدید احداث خواهد شد.
بیمارستان شهید فقیهی در سال 1318 با نام و عنوان مریض خانه سعدی در خیابان زند شیراز احداث شد.
بیمارستان سعدی در سال 1325 به آموزشگاه عالی بهداری واگذار شد و با تاسیس دانشکده پزشکی در سال 1328 به دانشکده پزشکی شیراز پیوست.
این بیمارستان با بخش های داخلی ، بخش جراحی ، چشم پزشکی ، بخش زنان و زایمان و بخش اطفال با حدود 100 تخت فعالیت خود را ادامه داد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در پی ترور دکترسید ابراهیم فقیهی در سال 1360 که از رزیدنت های رشته ارتوپدی بود و در این مرکز فعالیت داشت، با اقدام دانشجویان نام این مرکز از بیمارستان سعدی به بیمارستان شهید دکتر فقیهی تغییر یافت.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.