به گزارش ایرنا سید کاظم موسوی سه شنبه در دهمین همایش سازگاری باخشکسالی و مدیریت بحران در کازرون افزود:یکی از مهمترین راه های پیشگیری از هدررفت آب اتخاذ روش های آبخیزداری است.
آبخیزداری به روش های نگهداری و جلوگیری از هدررفتن آب با ایجاد بند، ذخیره سازی، هدایت آب، روش های کمتر مصرف کردن آب و مانند آن گفته می شود.
در این همایش مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اهداف این همایش را آموزش و ارتقای علمی و آگاهی بخشداران و دهیاران به عنوان سفیران نجات آب در روستاها بیان کرد.
عباس نعمتی افزود: با استفاده از مطالب گفته شده در این همایش ها کشاورزان با روش های جدید کشت جایگزین و صرفه جویی آشناش دند و نتایج خوبی نسبت به قبل در مصرف آب کشاورزی حاصل شده است.
در این همایش محمد مهدی شریفی رئیس برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای فارس گفت: در استان فارس 15هزار چاه غیر مجاز وجود دارد که بیش از 8 هزار حلقه این چاه ها پرشده است.
وی ادامه داد: میزان آب برداشتی در بخش کشاورزی استان فارس 6 میلیارد متر مکعب است که 90 در صد مجموع آب موجود در استان را تشکیل می دهد که یکی از راه های صرفه جویی آب نصب کنتور هوشمند است.
بهروز ابولپور عضوهیات علمی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان فارس هم در این همایش گفت: کشاورزان به جای افزایش سطوح زیر کشت به دنبال افزایش بهره وری و کارایی مصرف آب باشند.
در این هماش یک روزه 180 نفر از دهیاران و بخشداران شهرستان کازرون شرکت داشتند.
کازرون در 120 کیلومتری غرب شیراز است.
8382/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.