به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، علی عسکر نجفی یکشنبه در آیین بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان که در مدرسه آل محمد ناحیه دو شیراز برگزار شد، افزود: توزیع کتاب های کمک آموزشی در مدارس دولتی و غیر دولتی، به ویژه در مقطع ابتدایی غیر قانونی است.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: اگر والدین موارد تخلف در این زمینه را اطلاع رسانی کنند ، آموزش و پرورش پیگیر خواهد بود.
نجفی با بیان اینکه هم اکنون نزدیک به 7 هزار انجمن اولیا و مربیان با بیش از 40 هزار عضو در مدارس فارس فعال است ادامه داد:عمر 70 ساله انجمن اولیا و مربیان در بدنه آموزش و پرورش، یاریگر آموزش و پرورش در امر آگاهی بخشی به والدین در زمینه های مختلف است و این امر با برگزاری کلاس های آموزش خانواده ویژه والدین دانش آموزان محقق می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس اساسی ترین اقدامات تربیتی را مربوط به خانواده دانست و افزود: مدرسه به عنوان یک مفهوم خاص، تکمیل کننده فرایند تربیتی خانواده است؛ چنانکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه به عنوان یک فصل مهم و مکانی که باید تمام فعل و انفعالات تربیتی در آن روی دهد، مورد توجه قرار گرفته است.
نجفی خانه و مدرسه را از ارکان مهم تعلیم و تربیت دانست و گفت:فرایند تربیت فرزندان زمانی موفق است که اولیا نسبت به مهارت های اساسی زندگی آگاهی داشته باشند و این دوره های آموزشی می تواند به اولیا در کسب آگاهی های لازم در این زمینه کمک کند.
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس نیز در این مراسم گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات کنونی کشور توجه ویژه به آموزش و پرورش و تلاش برای رفع مشکلات این نهاد است و تحقق این هدف نیز در گرو تعامل سازنده اولیا و مربیان در محیط خانه و مدرسه است.
سعید مهبودی بیان داشت: آموزش و پرورش غنی و پویا می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را رفع کند چراکه این نهاد با تربیت نیروی انسانی توانمند دروازه توسعه و پیشرفت هر جامعه ای است.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.