سیده معصومه دستغیب شنبه 28مهر در گفت و گو با ایرنا افزود: شیراز همچون مشهد یکی از قطب‌های مذهبی ایران به شمار می‌رود و از آن رو که هر دو مرکز استان در زمره کلان‌شهر‌های ایران هستند، بر ضرورت تعامل درخصوص مسائل مشترک در حوزه زنان و خانواده تاکید شده است.
وی عنوان داشت: شیراز تاکنون موفق شده است در مسائل بانوان رویکرد‌ی متفاوت داشته باشد و در حوزه زنان با قدرت وارد شود از همین رو آمادگی تبادل نظر در قالب کارگروهی مشترک با مشهد مقدس را دارد.
دستغیب افزود: نشست این کارگروه با همکاری وزارت کشور و با حضور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، فریبا نظری پور کیایی برگزار می‌شود و بررسی توانمندی‌های دو استان، مسائل و مشکلات مشترک و نیز تبادل تجربیات در حوزه زنان و خانواده از اهداف برگزاری آن است.
مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری فارس بیان کرد: کارشناسان امور زنان استان فارس عازم مشهد مقدس هستند و این نشست طی چهار روز از دوشنبه 30 مهر تا پنجشنبه 3 آبان برگزار می‌شود و طی این ایام، از دستاوردهای استان خراسان رضوی در حوزه توانمندسازی زنان بازدید می‌شود.
وی همچنین گفت: اجلاس سالانه مشاوران فرمانداران فارس نیز در حاشیه این رویداد برگزار می شود.
دستغیب افزود: استان فارس نیز آمادگی پذیرایی از استان خراسان رضوی را با هدف گسترش تعاملات و افزایش ارتباطات در حوزه بانوان دارد.
مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری فارس از این اقدام با عنوان حرکتی ابتکاری در کشور یاد کرد و افزود: بر این اساس، استان‌های مختلف قادر خواهند بود از توانمندی‌های یکدیگر بهره‌مند شوند، از موازی‌کاری‌ها جلوگیری کنند و در نهایت پیشنهاد ویژه دفتر بانوان و خانواده استانداری فارس به وزارت کشور تمرکز ویژه بر استان‌های توانمند به جای پایتخت است.
وی ابراز امیدواری کرد که این نشست چهارروزه منجر به امضای تفاهم‌نامه‌هایی برای گسترش تعاملات دو استان فارس و خراسان رضوی شود و دیگر استان‌ها نیز از پیشگامی فارس در این امر استقبال کنند تا بتوان به صورت یکپارچه اقدامات مناسب و درخوری را در حوزه بانوان به سرانجام رساند.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.