در این یادداشت به قلم احمدرضا سهرابی دبیر خبر این روزنامه آمده است:
نکته اول و آخر)
در پی تصمیم و یا سرپیچی برخی معلمان بزرگوار در هفته گذشته مبنی بر نرفتن به کلاس‌های درس، برخی از این بزرگواران در تماس‌های تلفنی با دفتر روزنامه مدعی شدند که چرا خبر معلمان منتشر نشد؟!
نتیجه‌گیری اخلاقی)
گروه خبر روزنامه 'عصر مردم' همواره خود را مکلف و موظف می‌داند خبر اعتراض، انتقاد و یا تحصن قانونی و مجوزدار اقشار مختلف جامعه را صرفاً در جهت بررسی و یا گره‌گشایی به گوش مدیران و مسئولان برساند اما در اینجا و برحسب مسئولیت به عنوان عضو کوچکی از جامعه خبری و رسانه‌ای، لازم می‌دانم خارج از دایره صنفی و اداری و صرفاً از جنبه اعتقادی، اشاره‌وار نکاتی کوتاه را با معلمان صبور و آموزگاران آگاه در میان بگذارم.
حال در همین رهگذر، اگر از ادعای اداره کل آموزش و پرورش استان فارس مبنی بر غیرقانونی بودن تجمع اخیر معلمان بگذریم، این را نه از روی 'عادت' بلکه از روی «واقعیت» باید گفت و پذیرفت که شرایط کنونی کشور از ویژه‌ترین شرایط 40 سال اخیر است.
تازیانه تحریم‌های ظالمانه از یک سو، بی‌کفایتی برخی مدیران و تورم و گرانی که همچون سنگ زیر و روی آسیاب اقشار متوسط و ضعیف جامعه را له کرده از سوی دیگر، شرایط کشور را سخت و سخت‌تر نموده است.
معلمان مظلوم هم همچون اقشار پرشماری از جامعه، گرفتار همین گرداب شده‌اند.
اما در عین حال، وقعیت‌ها ر ا هم باید پذیرفت!

دوستان آموزگار!
می‌دانم که می‌دانید، در گذر تنگناهای اقتصادی در سال‌های اخیر، کارگران بی‌شماری از کار بیکار شده‌اند و بنیان خانواده‌های پرشماری از هم پاشیده شده است.
من خبرنگار و روزنامه‌نگار وظیفه اخلاقی و انسانی خود می‌دانم چه با مجوز و چه بی‌مجوز، تجمعات چنین کارگرانی شریف و زحمتکش را پوشش خبری دهم چرا که شرایط و وضعیت اورژانسی است اما قبول بفرمایید، با تمام تنگناها و سختی‌ها، منِ خبرنگار و شمای آموزگار عزیز، آب باریکه‌ای به عنوان حقوق ماهانه دریافت می‌کنیم که از گرسنگی نمیریم لذا در چنین شرایطی و به هر بهانه‌ای دست از کار کشیدن و تجمع و تحصن کردن و خوراک رسانه‌های بیگانه را فراهم آوردن، چندان دلچسب نیست!

دوستان آموزگار!
درست است که بداخلاقی‌های اقتصادی در شرایط کنونی، از دوران 8 سال دفاع مقدس این ملت فزونی یافته اما، صرفاً جهت یادآوری شماری اندک که نمی‌دانند، فراموش نکنند که روزگاری «حمیدرضا رضازاده» در همین شهر دانش‌آموز آنها بود و در عملیات بدر، تی‌.ان.تی به خود بست و برحسب ضرورت، پل گذر بدخواهان این خاک را منفجر کرد.
ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، میراث‌دار چنین سربدارانی هستیم که در شرایط کنونی، به پاس و حرمت خونشان باید صبوری به خرج دهیم و تنگناها و ناملایمات اقتصادی را به امید فردایی بهتر تحمل کنیم.

منبع: روزنامه عصرمردم
9877/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.