روابط عمومی اداره کل امور شهری و روستایی استانداری فارس، در گزارش روز پنجشنبه خود به نقل از عنایت الله رحیمی در مراسم واگذاری این خودروها افزود: یکی از مسایل مهم حوزه عمرانی کشور، دفن اصولی و بهداشتی پسماند است و از این رو دفتر امور روستایی با تلاش های فراوان، 45 دستگاه خودرو سبک برای جمع آوری بهداشتی زباله های روستایی به دهیاری ها اختصاص داد.
وی بیان داشت: با توجه به تعداد بالای دهیاری های این استان، زنجیره خدمات رسانی قوی در فارس تشکیل شده که بازوهای قدرتمندی برای دولت و معتمدان بسیار خوبی برای مردم هستند و بی شک تلاش های اعضای شوراها و دهیاران باعث ایجاد زندگی مطلوب تر و بهتر برای مردم در روستاها خواهد شد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس هم در این مراسم گفت: بخشی از هزینه 20 میلیارد ریالی خرید این 45 خودرو خدماتی از محل اعتبارات سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور و 15درصد آن نیز از محل مشارکت دهیاری ها تامین شده است.
سید کمال پاک فطرت افزود: با تحویل این خودروها، پسماند روستاها به صورت بهداشتی جمع‌آوری و در نقاط مشخص با رعایت اصول بهداشتی دفن می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی به روستاهای استان تحویل شده و این دستگاه‌ها با هدف درآمدزایی و استقلال مالی دهیاری‌ها انجام می‌شود.
علی عبیری، معاون زیر بنایی اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس نیز در این مراسم اظهار داشت:
اکثر دهیاری‌های با بیش از 500 نفر جمعیت در این استان، از ابتدای تشکیل تا کنون یک خودرو اعم از تراکتور، بیل بکهو و یا نیسان دریافت کرده اند.
بیل بکهو (بکهولودر) نوعی تراکتور مجهز به بیل جلو به نام (Loader) و بیل عقب به نام (BackHoe) است. این دستگاه در اندازه‌ها و مدل‌های کوچک و بزرگ برای کار در مزارع، کارهای عمرانی و ساختمانی طراحی شده است.
9873/ 6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.