به گزارش خبرنگار ایرنا، لیلا دودمان شامگاه چهارشنبه در همایش ویژه زنان، حضور اجتماعی و قانون حجاب در شیراز افزود: جدایی و تبعیض بین زن و مرد نباید در جامعه وجود داشته باشد و زنان نیز باید از دامن زدن به این ماجرا و تفکیک فعالیت خود با مردان خودداری کنند.
عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز ادامه داد: برگزاری همایش های مختلف در حوزه زنان می تواند زمینه حضور پررنگ تر زنان در جامعه را ایجاد کند.
دودمان با بیان اینکه در جامعه ما جدایی زنان و مردان از دیرباز وجود داشته است، گفت: حدود 27هزار فرصت شغلی در جامعه ما برای مردان وجود دارد از این تعداد سهم زنان تنها حدود سه هزار فرصت شغلی است.
عضو شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه لازم است دو گام مهم در جامعه در حوزه مشارکت زنان برداشته شود،افزود: نیاز است که مردان نگرش های خود را درباره فعالیت بانوان تغییر دهند.
وی ادامه داد: تفاوتهای تربیتی در جامعه ما بصورت سنتی از گذشته وجود داشته و دارد که به این اختلافات دامن زده و در تعیین نقش زن و مرد سنتی تاثیرگذار است.
دودمان تاکید کرد: والدین نباید در تربیت فرزندان، بین دختر و پسر حتی در خرید اسباب بازی تفاوت قائل شوند و در این جهت نگرش های مرسوم باید تغییر کند.
**لزوم برگزاری دوره های مدیریتی مخصوص زنان در دانشگاه ها
این فعال سیاسی اصلاح طلب که در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز صحبت می کرد، افزود: فرصت مدیریتی زنان در جامعه ما نسبت به مردان بسیار کمتر بوده و هست، پس نیاز است که اکنون در دانشگاه ها دوره های مدیریتی برای دختران و توانمند سازی آنها در این بخش برگزار شود‌.
**غیبت میهمان ویژه برنامه
پیش از این، از معصومه آقاپور نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنران ویژه این نشست یاد شده بود.
دبیر خواهران انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی در این باره گفت: برای برگزاری این مراسم از حدود یکماه پیش برای 17 عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی دعوتنامه ارسال شد که در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز پاسخگوی سوالات و همچنین ارائه گزارش عملکرد این فراکسیون باشند.
شقایق مهدوی اظهار داشت: معصومه آقاپور نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی برای حضور در این مراسم اعلام آمادگی کرد.
مهدوی ادامه داد: در پی این اعلام آمادگی تدارکات مورد نیاز حضور آقاپور نظیر تهیه بلیط رفت و برگشت هواپیما به ارزش ده میلیون ریال و تهیه محل اقامت از بودجه دانشگاه برای وی مهیا شد و علیرغم اعلام آمادگی نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تا شب گذشته، وی امروز به تماس های متعدد تلفنی برگزار کنندگان این مراسم پاسخ نداده و در این جلسه نیز حضور پیدا نکرد.

**فراکسیون زنان مجلس پاسخگوی عملکرد خود در حوزه آسیب‌های زنان باشد
مهدوی افزود: مشکلات زیادی نظیر افزایش تعداد زنان بی سرپرست، خشونت علیه زنان و... در جامعه ما وجود دارد اما هم اینک دغدغه اصلی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی حضور زنان در ورزشگاه ها است و از این رو ، این فراکسیون باید پاسخگوی مطالبات جامعه در این خصوص باشد.
**ضرورت آشنایی زنان با نحوه مشارکت اجتماعی
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این جلسه گفت: هدف از برگزاری این برنامه آشنایی زنان با نحوه مشارکت اجتماعی آنها در جامعه است.
علی عابدی با اشاره به برنامه ریزی حدود 20 روزه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای برگزاری این مراسم ،گفت: برای اجرای این برنامه سختی ها و مشکلات بسیاری پیش روی برگزار کنندگان که همگی از قشر دانشجو هستند ایجاد شد که دلیل آن تنها سیستم اداری پیچیده این دانشگاه است.
عابدی تسهیل فعالیت های دانشجویی و دسترسی به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز را خواستار شد.
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.