روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در گزارش روز چهارشنبه خود با بیان این مطلب از قول مسئول هنری و امور سینمایی این اداره کل افزود: دومین دوره جشنواره ملی فانوس که جشنواره ای در حوزه دفاع مقدس است، در هفته وحدت به میزبانی بندرعباس مرکز استان هرمزگان برگزار می شود.
محمد مهدی انصاری اظهار داشت: این جشنواره شامل، بخش هنرهای نمایشی (تئاتر صحنه ای، تئاتر خیابانی، نمایشنامه)، هنرهای تجسمی و سنتی (عکس، نقاشی، گرافیک، کاریکاتور، پوستر، هنرهای سنتی، مجسمه سازی)، موسیقی و سرود (سمفونی، موسیقی باکلام، موسیقی بی کلام است.
او گفت: تواشیح و مدیحه سرایی، (آلبوم موسیقی و سرود)، سینمایی (فیلم سینمایی، انیمیشن، فیلم مستند، فیلمنامه سینمایی)، رادیویی (نمایشی، برنامه ترکیبی، مسابقه رادیویی)، تلویزیونی (تله فیلم، تله تئاتر، سریال داستانی، مستند تلویزیونی، فیلم داستانی کوتاه و انیمیشن (پویانمایی) از دیگر بخش های این جشنواره به شمار می آید.
به گفته انصاری، برنامه ترکیبی، تیزر، نماهنگ، فوتوکلیپ، فیلمنامه تلویزیونی، تحقیق و پژوهش(حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله دکتری مرتبط با هنر و سینمای دفاع مقدس)، نگاه ویژه (پوستر با موضوع مدافعان حرم) و بخش آزاد (فیلم کوتاه، مستند، تیزر، کلیپ) از دیگر بخش های این جشنواره است.
انصاری افزود: آثار راه‌ یافته به بخش مسابقه دومین جشنواره ملی فانوس از استان فارس، در بخش فیلم مستند با فیلم مستند 'آن مرد زنده است' اثر علی نیکومنش، در بخش هنرهای تجسمی و سنتی با عکس 'انتظار' اثر حدیث فقیری، در بخش کاریکاتور با 2 اثر 'ترامپ و برجام' و 'جنگ زدگان' اثر احمدرضا سهرابی است.
دبیر استانی دومین جشنواره فانوس ادامه داد: همچنین در بخش نقاشی اثر'شهدای گمنام' کریم قانع، در بخش خوشنویسی اثر 'شهادت' از محمدرضا موذنی، در بخش مجسمه یادمان شهید دوران با اثری از امین بلاغی اینالو، در بخش نمایشنامه با نمایشنامه 'ایرباس 655' به قلم محمدرضا کریمی و بخش در تئاتر صحنه‌ای با 2 نمایش 'اکبر کجاست؟' به کارگردانی محمدحسن محمودی و 'بیا بریم مین بچینیم' به کارگردانی نجمه زارعی و نیز در بخش فیلم و مواد تبلیغی با نماهنگ 'یک پنجره فاصله' اثر محمد مقتدری به جشنواره راه یافته است.
او گفت: دومین دوره جشنواره ملی دفاع مقدس فانوس از یکم تا سوم آذرماه97 همزمان با میلاد خجسته پیامبر اکرم (ص) و ایام هفته وحدت برگزار می شود.
وی بیان کرد: هنرمندان فارس در سال 96 و در نخستین دوره این جشنواره، موفق به کسب چهار عنوان در بخش های هنرهای تجسمی، نمایشی و مستند شدند.
دبیرخانه جشنواره ملی فانوس در سال 1395، به دبیری جواد قلی زاده و زیر نظر ریاست سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس وابسته به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، آغاز به کار کرد و نخستین دوره آن تیرماه 96 برگزار شد.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.