به گزارش دریافتی چهارشنبه ایرنا از نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم، حمید رضا عظیمی در بازدید از این نیروگاه افزود:
طبق برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته با حمایت‌های ویژه مسئولان وزارت نیرو، برای کمک به ساعت های اوج مصرف برق در سال 98، واحد 2 بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم تا آخر سال 97 برای بهره برداری وارد مدار می شود.
وی بیان داشت: پیشرفت فیزیکی واحد سه بخش بخار این نیروگاه نیز، 83 درصد است که این میزان در بین طرح های توسعه بخار نیروگاهای سیکل ترکیبی کشور قابل توجه است.
همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی نیز در این بازدید از روند پیشرفت طرح های یاد شده پروژه ابراز رضایت و تاکید کرد: حمایت‌های ویژه‌ای از بخش پشتیبانی مالی پروژه توسعه واحد‌های 2 و 3 بخش بخار این نیروگاه صورت خواهد گرفت.
محمدرضا رضایی کوچی، نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر حمایت همه جانبه مالی از طریق وزارت نیرو گفت: از تمام ظرفیت‌های حمایتی دولت و مجلس استفاده خواهد شد تا اهداف عالیه پروژه‌های توسعه‌ای در یک سال آینده به نتیجه نهایی برسند.
مدیرعامل شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم هم در این بازدید بیان کرد: طرح توسعه واحد سه بخار هرکدام به ظرفیت 160 مگاوات و روند تولید انرژی در 6 واحد گازی هر یک با ظرفیت 160مگاوات است.
پیمان کنعان افزود: در بخش واحد‌های گازی، طرح‌های افزایش ظرفیت تولید سیستم مدیا و +IGV با قدرت عملی معادل یک واحد گازی به اتمام رسیده و از سال 96 در حال بهره برداری است و در تابستان 97 در ساعت های اوج مصرف برق از این طریق کمک قابل توجهی به شبکه برق رسانی شده است.
مجری طرح‌های نیروگاهی بیع متقابل شرکت برق حرارتی نیز اظهار داشت: بخش گاز نیروگاه جهرم که در سال های 86 تا 87 به بهره برداری رسید، دارای 6واحد گازی و در مجموع دارای ظرفیت اسمی 964 مگاوات است.
حمید سرداری افزود: بخش بخار این نیروگاه شامل، سه واحد بخاری 160 مگاواتی جمعا به ظرفیت 480 مگاوات در دست احداث است و ظرفیت تولید برق این نیروگاه پس از تکمیل و بهره برداری از بخش بخار آن بیش از یک هزار و 444 مگاوات خواهد شد.
مجری طرح‌های نیروگاهی بیع متقابل شرکت برق حرارتی ادامه داد: تجهیزات اصلی بخش بخار نیروگاه شامل، سه توربین بخار کلاس E، شش بویلر بازیاب با مشعل کمکی و سه برج خنک­کن خشک از نوع هلر با سازه فلزی است.
وی گفت: با اجرای بخش بخار نیروگاه یاد شده، بازدهی این نیروگاه 50 درصد افزایش می­یابد که باعث صرفه­جویی سالانه 700 میلیون مترمکعب گاز طبیعی به ارزش معادل 125میلیون دلار می‌شود.
نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم در زمینی به مساحت 100 هکتار، در کیلومتر 27 جاده جهرم - شیراز واقع شده است. واحد اول بخار نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم بیست و ششم فروردین 97 به شبکه برق سراسری سنکرون شد.
وزارت نیرو برای جبران هشت هزار مگاوات کمبود برق، برنامه‌هایی در بخش عرضه و تقاضا مورد توجه قرار داده است که با راه‌اندازی 27 واحد جدید و ارتقای 23 واحد نیروگاهی، همچنان بیشترین بار بر دوش نیروگاه‌های حرارتی است.
این 27 واحد نیروگاهی جدید شامل، واحدهای بخاری و گازی شهرهای مختلف از جمله نیروگاه جهرم است که تا پایان خردادماه سال 98 به بهره‌برداری خواهد رسید.
شهرستان جهرم در فاصله 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9910 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.