به گزارش ایرنا، خسرو فروغان چهارشنبه در کمیسیون تجارت، حمل و نقل، ترانزیت و کمرگ اتاق بازرگانی فارس افزود: مجموعه تجاری پیش بینی شده در کشور عمان دارای پنج هزار متر مربع مساحت است که آماده بهره برداری و ارائه به فعالان بخش خصوصی استان است.
وی ادامه داد: علاوه بر این یک مجموعه توریستی - گردشگری نیز به مساحت سه هزار و 500 متر مربع برای استقرار تجار ایرانی و ارائه خدمات گردشگری و توریستی به آنها در این کشور مهیا شده است.
فروغان اظهار داشت: در کشور قطر نیز مجموعه ای تجاری با مساحت سه هزار متر مربع در سه طبقه و در بافت قدیم این کشور که مکان مناسبی برای سرمایه گذاری تجار ایرانی است برای بازرگانان استان فارس در نظر گرفته شده است.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس افزود:با توجه به علاقه مردم عمان به کشور ایران و محصولات و کالاهای ایرانی و نیز موقعیت عمان به عنوان دروازه تجارت با کشورهای آفریقایی، مکان های پیش بینی شده در این کشور فرصت مناسبی برای حضور تجار استان فارس و صادرات ما خواهد بود.
فروغان گفت: باید این مهم به گونه ای مدیریت شود که کالاها و محصولاتی که از استان فارس در این مراکز مستقر می شود از کیفیت بالایی برخوردار باشند و الزامات صادرات از جمله بسته بندی مناسب به خوبی مد نظر باشد.
وی ادامه داد: می کوشیم بازار مناسبی برای برندهای ایرانی ایجاد کنیم و از فضای فراهم شده برای بهره مندی فعالان بخش خصوصی استان استفاده مناسب شود.
او افزود: استان هایی مانند بوشهر، هرمزگان، قزوین و اصفهان از متقاضیان حضور در این پروژه هستند که با توجه به مراودات تجار ما با کشورهای حوزه خلیج فارس، استان فارس باید استان معین در این مراکز تجاری باشد.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس اظهار داشت: حضور فعالان بخش خصوصی استان در این مراکز تاثیر بسزایی در افزایش صادرات دارد.
فروغان افزود: هم اکنون مقدمات زیرساختی این کار در حال آماده شدن است و چنانچه بخشنامه پیمان سپاری ارزی برداشته شود امکان صادرات ما نیز فراهم است در غیر این صورت باید تدابیر دیگری اندیشیده شود.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.