روابط عمومی استانداری فارس در گزارش روز دوشنبه خود به نقل از اسماعیل تبادار افزود: توسعه استان نیازمند فراهم کردن زیرساخت ها در حوزه های مختلف از جمله حوزه حمل و نقل است و رویکرد مدیریت ارشد استان در طول یک سال گذشته بر توسعه زیرساخت های حمل و نقل در ابعاد مختلف آن متمرکز بوده است.
او ادامه داد: یکی از زیرساخت ها در حوزه حمل و نقل، توسعه صنعت هواپیمایی استان است که در این زمینه با حمایت های صورت گرفته، شرکت هواپیمایی فلای پرشیا مجوزهای لازم را اخذ کرده و به زودی فعالیت های خود را با مرکزیت کلانشهر شیراز آغاز می کند.
استاندار فارس افزود: استقرار و مرکزیت هواپیمایی فلای پرشیا در شیراز افزون بر افزایش تعداد پروازها و حمل و نقل مسافر در فرودگاه بین المللی شیراز، می تواند در امر تجارت و بازرگانی داخلی و خارجی نیز تسهیل کننده باشد.
او اضافه کرد: مدیران این شرکت هواپیمایی در کنار داشتن سرمایه از تخصص لازم نیز برخوردار هستند که این امر در نقش آفرینی هرچه بهتر آنان تاثیرگذار است.
وی، با اشاره به تجربه دیگر استان ها در استقرار و مرکزیت شرکت های هواپیمایی گفت: استقرار شرکت های هواپیمایی در استان های کرمان و آذربایجان شرقی کمک شایانی به روند توسعه این استان ها کرده است که امیدواریم استقرار شرکت فلای پرشیا در شیراز در روند توسعه فارس نیز تاثیرگذار باشد.
استاندار فارس همچنین به موضوع اعلام مدیران شرکت هواپیمایی فلای پرشیا مبنی بر آغاز انجام پروازهای این شرکت در دی ماه 97 اشاره کرد و از مسئولان ذی ربط و متولیان امر در این استان خواست که نهایت همکاری را برای برقراری پرواز افتتاحیه در این ایام داشته باشند.
تبادار در بخش دیگری از سخنان خود، ظرفیت های فراوان موجود در این استان در حوزه تاریخی، فرهنگی، گردشگری و مذهبی را از مزیت های این منطقه دانست و بیان کرد: حمل و نقل از ارکان اصلی صنعت توریسم است که این صنعت به عنوان یکی از مهمترین و پُر درآمدترین صنایع می تواند در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در فارس نقش آفرین باشد.
استاندار فارس، با اشاره به اینکه توسعه صنعت توریسم می تواند کشور را از وابستگی به درآمدهای نفتی رهایی بخشد گفت: یکی از راه های توسعه صنعت توریسم در استان فارس، توسعه زیرساخت های حمل و نقل به ویژه حمل و نقل هوایی است.
تبادار بیان کرد: این موضوع پیوسته در دستور کار بوده و همچنان باید تلاش های لازم در این زمینه صورت گیرد تا بتوانیم با جذب هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی، شرایط را برای توسعه فعالیت های اقتصادی و رفع معضل بیکاری فراهم کنیم.
استاندار فارس ادامه داد: فرودگاه بین المللی شیراز این ظرفیت و قابلیت را دارد که به مرکزیت فعالیت و توجه (هاب) منطقه ای جنوب کشور تبدیل شود و در این زمینه با معاونت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز توافق هایی صورت گرفته است.
تبادار، زیرساخت های تعریف شده در فرودگاه بین المللی شیراز از جمله پایانه پروازهای داخلی و خارجی را مطلوب توصیف کرد و افزود: در بحث تجهیزات ناوبری هم شرایط مناسب و قابل قبول است اما در عین حال ارتقای این تجهیزات نیز در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: امیدواریم فاز نخست پایانه پروازهای خارجی فرودگاه شیراز که حداقل برای آن 6 تونل هوایی یا ایربریج پیش بینی شده، تا پایان سال 97 و یا اوایل سال آینده به بهره برداری برسد.
او گفت: فرودگاه بین المللی شیراز همچنین در بحث وسعت و توسعه باند در کشور دارای جایگاه و رتبه قابل قبولی است و از سوی دیگر توسعه پارکینگ هواپیما نیز با توجه به افزایش تعداد پروازهای این فرودگاه در دستور کار قرار دارد.
تبادار افزود: در کنار فرودگاه بین المللی شیراز، روزانه شاهد انجام پروازهای داخلی و خارجی از فرودگاه های لار و لامرد به مقاصد دوبی، کویت و مسقط (پایتخت عمان) هستیم که شرکت هواپیمایی فلای پرشیا نیز می تواند از این پروازهای منطقه ای بهره مند شود.
استاندار فارس اضافه کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از کارکنان مناطقی همچون خارک و عسلویه استان بوشهر در شیراز ساکن هستند، در کنار فعالیت هواپیماهای بزرگ در مسیرهای مختلف، فعال کردن هواپیماهای سبک و کم ظرفیت در این مسیرها نیز می تواند منافع اقتصادی خوبی به دنبال داشته باشد.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.