به گزارش ایرنا عطا الله زمانی، سه شنبه در نشست مشترکی که با حضور فرماندار و بخشداران شهرستان ممسنی برای بررسی فرآیند های توسعه و عمران شهری و روستایی در این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه بسیاری از شاخص های توسعه در استان فارس فراتر از متوسط کشوری است، افزود: برای صد در صد روستاهای بالای 20 خانوار این استان طرح هادی تهیه شده در حالی که این شاخص در کشور حدود 96 درصد است.
طرح هادی روستایی در سال 78 تصویب شد که در قالب آن بافت موجود روستاها ساماندهی، اصلاح و برای امور دیگری همچون گسترش بعدی بافت و چگونگی استفاده از زمین و کاربردهای مختلف آن تعیین تکلیف می شود.
وی اظهار داشت: همچنین برای 66درصد از خانوارهای روستایی، سند مالکیت واحد مسکونی صادر شده که این شاخص در کشور 42 درصد است.
او گفت: افزون بر این با مشارکت و هم افزایی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان فارس، 14.7درصد از واحد های شهری در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در فارس نیز از سند مالکیت برخوردار شده اند.
زمانی، در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: شهرستان ممسنی از جمله مناطق اولویت دار در زمینه توسعه روستایی، توسعه گردشگری روستایی، بهره مندی از طرح توسعه و آسفالت معابر روستایی، اعطای تسهلات مقاوم سازی و بهسازی مناطق آسیب دیده از سیل و زلزله است.
وی، گفت: عمران و آبادانی، کلید اصلی محرومیت زدایی است و به همین سبب در سال های گذشته اقدامات مناسبی در این حوزه انجام شده و بنیاد مسکن همچنان آمادگی تداوم خدمت در این شهرستان را دارد.

**تقویت اقتصاد، نیاز اصلی ممسنی است
فرماندار شهرستان ممسنی هم در این نشست بیان داشت: اگر چه فعالیت های موثری در زمینه عمران و توسعه در این شهرستان انجام شده اما همچنان حجم محرومیت ها در این منطقه بالا است و برای حل این مشکل باید تلاش های بیشتری صورت گیرد و سهم بیشتری از اعتبارات، فعالیت های اجرایی و عمرانی به شهرستان ممسنی اختصاص یابد.
داوود ایوبی اضافه کرد: با تداوم خشکسالی سال های اخیر و عدم تغییر در الگوی کشت، زندگی مردم این منطقه که درآمد اصلی آنها از طریق کشاورزی و دامداری تامین می شود، به مخاطره افتاده، دچار اختلال شده و به تبع این امر اقتصاد شهرستان به شدت آسیب پذیر شده است.
وی افزود: ضروری است همسو با اجرای طرح های عمرانی و آبادانی، طرح های اشتغالزای جایگزین نیز در این شهرستان ایجاد شود.
فرماندار شهرستان ممسنی بیان کرد: نیاز امروز مردم این شهرستان، تقویت اقتصاد است و باید فعالان اقتصادی و نخبگان با کمک دولت، زمینه را برای رشد اقتصادی مهیا و برای کاهش میزان بیکاری برنامه ریزی کنند.
ایوبی اظهار داشت: نبود واحدهای بزرگ و متوسط تولیدی در این شهرستان، خام فروشی محصولات تولیدی کشاورزی، هدر روی آب موجود و وجود شهرک صنعتی غیر فعال از جمله مشکلاتی است که این منطقه با آن مواجه است.
بخشداران شهرستان ممسنی هم در این نشست با ارایه پیشنهادهایی بر لزوم تداوم توسعه و عمران منطقه ای در این شهرستان تاکید کردند.
شهرستان ممسنی به مرکزیت نورآباد در فاصله 158کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.