روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در گزارش روز دوشنبه خود با بیان این مطلب از قول معاون این اداره کل افزود: با آبگیری این بند خاکی تا حد قابل توجهی از هدر رفت روان آبهای سطحی جلوگیری می شود و به طور متوسط 300 هزار متر مکعب از روان آبهای سطحی به سفره‌های زیرزمینی هدایت و همین امر موجب تقویت این سفره ها خواهد شد.
علی جواهری بیان داشت: کنترل سیلاب و تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی منطقه یاد شده از اهداف اصلی این طرح به شمار می آید و این بند قادر است هر بار مقدار قابل‌ توجهی سیلاب را ذخیره و از خسارت های احتمالی ناشی از سیلابهای مخرب نیز جلوگیری کند.
او گفت: همچنین با تکمیل این طرح، آب چاه های ساکنان منطقه اطراف تامین و معیشت آنها تا میزان قابل توجهی بهبود خواهد یافت.
جواهری، مساحت حوزه آبخیز این بند خاکی را 2 هزار و 728 هکتار بیان کرد و افزود: حجم عملیات این پروژه شامل 16 هزار متر مکعب عملیات خاکی، سه هزار و 200 متر مکعب سنگ و سیمان و چهار متر و 80 سانتی متر ارتفاع سریز است.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی فارس، با اشاره به ظرفیت بالای سیل خیزی در شهر قیر اظهار داشت: با اجرای این طرح، سیلاب شهری قیر به طور کامل مهار و افزون بر این، بسیاری از مناطق اطراف این حوزه آبگیری و از خسارت های سیلاب حاصل از بارندگی های سهمگین نیز جلوگیری خواهد شد.
به گفته وی، پیش بینی می شود این طرح تا پایان آذرماه 97 به بهره برداری برسد .
شهرستان قیر و کارزین در فاصله 169کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.