به گزارش خبرنگار ایرنا لیلی دودمان، دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر شیراز افزود: ساخت و سازهای 10ساله اخیر شیراز، فضای شهری را آکنده از سیمای نازیبای سازه هایی کرده که از کمترین سنخیتی با بافت تاریخی و زیبایی بصری مورد نیاز در سطح یک زندگی شهری، برخوردار نیستند.
وی اضافه کرد: اکثر معابر و خیابان های اصلی شهر که در روزگاری نه چندان دور، سرشار از عطر زندگی انسانی همساز با طبیعت بوده مورد هجوم ساختمان های بدقواره و به ظاهر لوکس قرار گرفته است.
دودمان با اشاره به اینکه باغستان های این شهر به صورت روزانه توسط سوداگران و دلالان زمین در حال نابودی است، گفت: اندک اندک فضای سبز درون شهری شیراز تبدیل به خاطره ای مبهم از گذشته ای نه چندان دور خواهد شد.
وی اظهار داشت: جای تاسف دارد که حتی کوه­ها و ارتفاعات شیراز نیز از تعرض مصون باقی نمانده و به تدریج با احداث غیر اصولی واحدهای مسکونی، بلندی­های شهر نیز در ژرفای حرص و آز عده­ ای سوداگر و دلال محو و نابود می­ شوند.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: زمان آن رسیده که با نگاهی به تجربه سایر کلان شهرها و ابر شهرهای جهان در روند توسعه شهری تجدید نظر کنیم و بپذیریم که توسعه تنها باید توام با حفظ و بقای محیط زیست ایجاد شود.
دودمان ادامه داد: در مدت فعالیت پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز، بارها به مسئولان مدیریت شهری در شهرداری تذکر داده شده که حفظ فضای سبز شهری و جلوگیری از تخریب باغ ها، از جمله الزامات حداقلی برای حفظ هویت شهر شیراز است.
وی، با بیان اینکه متاسفانه کمترین تغییری در روند رو به رشد تخریب باغ های شهر شیراز ملاحظه نمی شود، افزود: درختان این شهر قربانی تغییر کاربری های غیراصولی و یا قطع و قلع و قمع با استناد به بهانه های واهی همچون کم آبی، آفت، بیماری و کم بازده بودن می شوند.
دودمان گفت: این روند تخریب حتی به حاشیه خیابان ها هم سرایت کرده و به بهانه هرس درختان یا جلوگیری از سقوط شاخه ها بر روی عابران و یا اجتناب از قطع کابل های برق، درختان زیبای حاشیه خیابان ها را به اشباحی خشک و تکیده مبدل کرده اند.
۹۸۷۳ /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.