هاشم کرونی، دوشنبه به ایرنا بیان داشت: شب شعر عاشورا قدیمی ترین و مستمرترین حرکت مردمی هیاتی غیر دولتی و مستقل ادبیات آیینی کشور است که برای سی و سومین سال در شیراز برگزار می شود.
وی افزود: این برنامه دولتی نیست، اما چنان بنیان محکم و استواری دارد که نهادهای مختلف مشتاق به همکاری با آن یا بهره بردن از فضای معنوی اش هستند و این مساله برای شیراز و جامعه ادبیات آیینی موجب افتخار است.
کرونی ادامه داد: حوزه هنری فارس پیش از این نیز تلاش کرده است تا از این همراهی بهره مند شود که حاصل آن برگزاری 2 دوره جایزه ادبی داستان عاشورا و انتشار برگزیده ربع قرن شعر برتر شب شعر عاشورا بوده است.
کارشناس مسئول مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس در مورد کار‌گاه‌های علمی شب شعر عاشورا در سال جاری اظهار داشت: کارگاه علمی این دوره از شب شعر به موضوع 'شعر آیینی و دوگانه اندیشه و عاطفه' اختصاص دارد و من به همراه سعید بیابانکی و محمود حبیبی کسبی، به بیان آرای خویش در این باره خواهیم پرداخت.
کرونی بیان کرد: در این نشست، میهمانان برجسته شب شعر عاشورا از اقصی نقاط کشور شرکت خواهند داشت و شاعران و ادب دوستان شیرازی نیز می توانند در آن حضور یابند.
وی افزود: علاقه مندان برای شرکت در این نشست می توانند از ساعت 15روز چهارشنبه بیست و پنجم مهرماه به نشانی شیراز چهار راه حافظیه مجموعه فرهنگی هنری حافظ، تالار غزل مراجعه کنند، همچنین شب شعر عاشورا از ساعت 19 در تالار حافظ برگزار خواهد شد.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.