به گزارش ایرنا جلیل حسنی دوشنبه در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی لارستان با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی افزود:
مردم برای کمک کردن از روی احساسات تصمیم گیری نکنند، چرا که بسیاری از گداها حرفه ای و یا خطرناک هستند.
رئیس شورای تامین شهرستان لارستان گفت: روحانیون، علما، ائمه جمعه و جماعت هم از محل تریبون هایی که در اختیار دارند با مردم صحبت کنند که به هر گدایی کمک مالی نکنند، چون بسیاری از این گداها تهدیدهای امنیتی و بهداشتی دارند و در شکل و ظاهر گدا وارد یک شهرستان می شوند و دست به کارهایی می زنند که ممکن است یک منطقه ای را به خطر اندازند.
فرماندار لارستان با بیان اینکه جلسات کارگروه های ازدواج، طلاق، کاهش آسیب های اجتماعی و ساماندهی متکدیان بایستی به صورت مستمر با حضور دستگاه های ذیربط برگزار شود گفت: البته وضعیت گداها در شهرستان لارستان نسبت به جمعیت و نسبت به جایگاه استراتژی که در مسیر اتصالی مرکز به جنوب قرار گرفته است و به نسبت حضور خیرین و نوع دوست بودن مردم این خطه از جایگاه بهتری برخوردار است.
حسنی افزود: این موضوع باعث نشود که از آن تعداد از گدایان خارجی و ایرانی که درشهرستان حضور دارند و چهره شهر را نازیبا کرده اند غافل شویم بلکه بایستی در این مورد تصمیم گیری، اقدام فوری و برنامه ریزی مناسبی کنیم.
وی ادامه داد: اولین اقدام این کارگروه در زمینه جمع آوری متکدیان این است که بایستی آنها را شناسایی کرد، چرا که در حال حاضر مشخص نیست آنهایی که در شهرستان حضور دارند، چه تعداد واقعا نیازمند، چه تعداد متکدّی و چقدر کلاهبردار، سارق و یا معتاد هستند و در این خصوص یک بانک اطلاعاتی نیز باید ایجاد شود که چه تعداد ثابت و چه تعداد متغیر هستند.
حسنی در این جلسه که در محل اورژانس اجتماعی هاشمی شهر لار برگزار شد گفت: کار فرهنگی و اجتماعی کاری بسیار سخت و پیچیده است و خیلی هم نمایان نیست و متاسفانه کمتر هم در سطح کشور بر این موضوعات در قالب جلسات اهمیت می دهند.
وی افزود: اگر بناست که کار فرهنگی بصورت اصولی، ریشه ای و همه جانبه حل شود، باید احساس مسئولیت در تک تک لایه های مختلف جامعه و مسئولان ایجاد شود، آن هم در زمانی که همه چیز آنلاین و به روز است و ممکن است هر گونه اقدام و برنامه فرهنگی ما بوسیله هجمه های تبلیغی و دیجیتالی و موبایل و اینترنت خنثی شود.
معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان افزود: کار فرهنگی باید به صورت متوازن و متناسب در همه شهرها و روستاها برای مقابله با ناهنجاریها و آسیب ها باشد.
حسنی ادامه داد: ما هم به عنوان دستگاه هایی که در میدان عملیاتی هستیم، باید متناسب با شهرستان اقداماتی انجام بدهیم.
وی گفت: ادارات شهرستان بایستی برای در اختیار قرار دادن امکانات و تجهیزات اداری خود به ارگان های فرهنگی شهرستان برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری همکاری لازم را بکنند تا این برنامه ها در زمینه پرشدن اوقات مردم، نشاط اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی اقدام شود.
حسنی با تاکید بر اینکه یکی از الزامات و ضروریاتی که بایستی در لارستان اجرایی شود، بحث نشاط اجتماعی است اضافه کرد: معتقدم بسیاری از مشکلات، آسیب ها و بسیاری از ناهنجاری ها با اجرای همین برنامه های فرهنگی، هنری و نشاط آفرین در جامعه قابل حل است.
فرماندار لارستان اظهار داشت: اگر انسان رفتار، اخلاق، فکر و جسمش سالم باشد، یقیناً جامعه هم سالم خواهد بود و در ادامه فعالیت ها هم سالم خواهد بود، چون خروجی های جامعه بستگی به عملکرد انسان است.
حسنی افزود: نشاط اجتماعی یعنی اینکه برنامه های هنجارمند و منطبق بر احکام اسلامی در شهرستان اجرا تا رضایت مندی درونی حاصل شود چرا که نحوه عملکرد، برخورد و رفتار ما در جامعه، منطبق بر رضایت مندی جامعه طراحی می شود.
وی گفت: نشاط اجتماعی همان رضایت مندی خود و افراد جامعه هست و هر روز می توانیم نشاط اجتماعی را در جامعه داشته باشیم و هم افزایی را در بدنه مدیران شهرستان ایجاد کنیم.
شهرستان لارستان به مرکزیت لار در 378 کیلومتری جنوب شرق شیراز واقع است.
7375/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.