سعید محمودی دوشنبه در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی محیط بانان فارس با لوازم بیهوشی و زنده ‌گیری حیات وحش به خبرنگار ایرنا گفت:یگان های حفاظت محیط زیست باید در این فصل با هوشیاری بیشتری عمل کنند.
وی ادامه داد: اجرای اقدامات مناسب با فصل پاییز و زمستان که فصل جفت گیری حیات وحش است در حوزه محیط زیست ضرورت دارد از این رو همه محیط بانان و نیروهای حافظ طبیعت در این دو فصل باید با حضور در عملیات ویژه که در سه پارک ملی بمو ، بختگان و قطرویه برگزار می شود آمادگی بیشتری برای تامین امنیت مناطق زیست محیطی داشته باشند.
محمودی اضافه کرد: پارک های ملی بمو ، بختگان و قطرویه سه پارک ملی هویت دار و شناسنامه دار استان فارس هستند که ضریب حفاظت دراین مناطق تعریف شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس ادامه داد:ضریب حفاظت در پارک ملی بسیار بیشتر از یک منطقه زیست محیطی پناهگاه حیات وحش است از این رو منطبق با ضریب حفاظت باید یگان های حفاظتی از این مناطق پاسداری کنند.
محمودی افزود: البته در حالی که حدود 10 درصد از عرصه های طبیعی در اختیار و تحت مدیریت محیط زیست است مردم انتظار دارند محیط زیست پاسخگوی همه چالش ها دراین حوزه باشد، مردم انتظار دارند ما در برابر همه آتش سوزی ها در عرصه طبیعت یا هر نوع دخل و تصرف در طبیعت و تصرف غیر مجاز پاسخگو باشیم، هر چند محیط زیست سازمانی شفاف و پاسخگو در حیطه سازمانی است اما همه این عرصه ها دراختیار محیط زیست نیست و سازمان های مسئول دیگر دراین عرصه مدیریت دارند.
وی با اشاره به شایعه ورود شترهای قطری به استان فارس و تجاوز به عرصه های طبیعی گفت : این موضوع هیچ ارتباطی با محیط زیست نداشت در حالی که بسیاری انتظار داشتند ما دراین زمینه پاسخگو باشیم ، بسیاری از آتش سوزی ها در عرصه طبیعت در حوزه مدیریتی مناطق چهار گانه محیط زیست رخ نمی دهد در عین حال ما در خاموش کردن آن همکاری داریم .
مدیرکل محیط زیست فارس گفت: آموزش حلقه مفقوده بسیاری از عرصه های اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی است ، محیط زیست نیز دراین عرصه از فقر آموزش و آطلاع رسانی آسیب می بیند، باید همه دستگاه های مسئول و رسانه ها در این عرصه مجدانه تلاش کنند تا سطح آموزش های زیست محیطی افزایش یابد.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.