محمد جواد رنجبر عضو تشکل زیست محیطی میراث ماندگار بختگان سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: شماری از مردم قطار بنه، از بخش قطرویه شهرستان نی ریز در اقدام اعتراضی و کاملا مردمی، به سوی معدنی که عرصه های طبیعی را تخریب کرده بود حرکت کردند.
وی اضافه کرد: در این عمل، دوستداران طبیعت که با اطلاع قبلی مسئولان انتظامی شهرستان نی ریز و با هماهنگی انجام شد، ضمن حضور در محل استقرار دفتر معدن، اعتراض خود را نسبت به تخریب عرصه های منابع طبیعی و بی توجهی به مراتع منطقه و نیز تجاوز به حقوق عامه مردم، اعلام داشتند و خواستار تعطیلی فعالیت های معدنی و نیز جلوگیری از تخریب بیشتر طبیعت منطقه شدند.
این عضو تشکل زیست محیطی ادامه داد :متاسفانه بنا به اظهار منابع محلی ،تعداد بیش از 50 اصله از درختان ارس و وهل که جزو درختان بسیار ارزشمند و کمیاب و تحت حمایت است در کنار ده ها اصله درخت از گونه های بادام کوهی و بنه، در جریان جاده کشی و معدن کاوی در این منطقه در کوه های جنوبی منطقه قطاربنه، توسط ماشین آلات راه سازی یا معدنی، قلع و قمع شده است.
رنجبر اضافه کرد : برای پنهان ماندن آثار این قلع و قمع و تخریب طبیعت از دید مردم و مسئولان ، برخی افراد جای درختان را با خاک پوشانده اند.
عضو تشکل زیست محیطی میراث ماندگار بختگان اضافه کرد: در پی این اقدام مردم ،تمام ماشین آلات سنگین و دستگاه‌های مربوط از محل معدن به پایین دست، منتقل و فعالیت های این معدن تعطیل شد.
وی از مسئولان زیست محیطی خواست تا با عمل به وظایف قانونی خود در زمینه حفاظت از سرمایه های عمومی و احقاق حق مردم از تخریب ته مانده های منابع طبیعی و انفال دراین منطقه جلوگیری به عمل آورند.
شهرستان نی ریز در فاصله 250 کیلومتری شرق شیراز دراستان فارس قرار دارد.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.