به گزارش ایرنا، اسماعیل تبادار، شامگاه شنبه در جلسه شورای کشاورزی استان در شیراز افزود: بحث آفت ها و آسیب های مرکبات یک مساله واقعا نگران کننده است و همه مجموعه های ذی ربط باید به این مساله مهم اهتمام ویژه داشته باشند.
وی ادامه داد: باید هر اقدامی را که می توان برای عاری کردن هر نهالی از آفت انجام داد در دستور کار قرار داد.
استاندار فارس بیان کرد: وقتی سالانه بیش از سه و نیم میلیون تن محصولات باغی در استان تولید می شود و نیمی از آن هم مرکبات است انتظار می رود که که مسئولان و مجموعه های ذی ربط بکوشند که باغ های استان از هر خطر و تهدیدی در امان باشد.
تبادار، ضمن تاکید بر لزوم توجه به بحث ترویج در کشاورزی اظهار داشت: با توجه به جایگاه فارس در زمینه کشاورزی در کشور، ضرورت دارد که به مقوله ترویج در ابعاد مختلف روز به روز بیشتر توجه شود.
وی افزود: قطعا توجه به مساله ترویج در کنار کمک به افزایش دانش کشاورزان در استفاده از فناوری های نوین، سبب افزایش تولید و بهره وری خواهد شد.
استاندار فارس، بر لزوم توجه به هدفگذاری، برنامه ریزی و نتیجه گیری در امر کشاورزی نیز تاکید کرد و گفت: تمام کسانی که کمک می کنند فارس در امر کشاورزی و تولید محصولات زراعی و باغی جایگاه نخست را در کشور داشته باشد باید به گونه ای عمل کنند که بتوان در پایان هر سال مشارکت عمومی، بهره وری آب و میزان تولید محصول را بر اساس یک معیار و میزان مشخص کرد.
تبادار، بر لزوم حمایت از توسعه کشت های گلخانه نیز تاکید کرد و گفت: هم بانک ها و هم مسئولانی که در زمینه صدور مجوز در این زمینه نقش دارند به این مقوله به عنوان یک ضرورت مهم توجه بیشتری داشته باشند.
وی گفت: به ویژه در بحث راه اندازی گلخانه مخصوص تولید محصولات باغی که تاکنون در استان ایجاد نشده اگر اقدام شود، هم کنترل امراض در همه عرصه ها ممکن می شود و هم به صرفه جویی در مصرف آب و بهره وری مناسب کمک خواهد کرد.
استاندار فارس، با اشاره به راه اندازی 270 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی این استان طی سال های گذشته گفت: امسال نیز راه اندازی 100 صندوق دیگر در دستور کار قرار دارد.
تبادار افزود: قطعا این صندوق ها به کسانی که قصد تقویت زمینه های کشاورزی را دارند کمک خواهد کرد که بتوانند شرایط مطلوبی را در عرصه کشاورزی رقم بزنند.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.