به گزارش ایرنا فرج الله نصیری، شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: برای بهسازی و بازسازی واحدهای مسکونی به هر واحد 250 میلیون ریال تسهیلات اعطا می شود، همچنین 50 میلیون ریال کمک بلا عوض در روستاها و 60میلیون ریال نیز در شهرها به این واحد ها تعلق می گیرد.
وی بیان داشت: همچنین برای بهسازی و بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل سال های اخیر، 24 میلیارد و 700 میلیون ریال کمک بلاعوض به متقاضیان پرداخت شده است.
نصیری، با بیان اینکه هر سال 200 هزار واحد مسکونی در کشور مقاوم سازی و بهسازی می شود، گفت: استان فارس حدود 7.5 درصد از سهیمه کشوری را در اختیار دارد اما در برخی از سال ها تا 11.5 درصد هم عملیات بهسازی به فارس تعلق گرفته است.
معاون بهسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس ادامه داد: امسال بازسازی هفت هزار واحد مسکونی در این استان در حال انجام است، در سال های گذشته نیز بازسازی و بهسازی 136هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده است.
نصیری اضافه کرد: استان فارس 55 هزار واحد مسکونی آسیب دیده از سیل و سوانح دارد که از این تعداد، پنج هزار واحد آن در 2 سال گذشته بر اثر جاری شدن سیل آسیب دید.
نصیری گفت: در مجموع 59 درصد از واحدهای مسکونی روستایی در استان فارس، ایمن سازی و مقاوم شده است در حالیکه متوسط کشور دراین حوزه حدود 50 درصد است، بنابراین روند بهسازی و مقاوم سازی واحد های مسکونی روستایی در فارس بیش از متوسط کشور است.
این مقام مسوول افزود: امسال اعتبار تخصیص داده شده برای بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان فارس، 375 میلیارد تومان است که تا کنون شرایط برای پرداخت 125میلیارد تومان در بانک ها در قالب پرداخت تسهیلات آماده شده است.
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.