به گزارش ایرنا جواد ناصریان، سه شنبه در جمع فرمانداران، بخشداران و مدیران ستادی استانداری فارس در شیراز افزود: بهبود ساختار تشکیلات وزارت کشور و تامین امکانات مورد نیاز برای انجام ماموریت های سازمانی از جمله مواردی است که در دستور کار مدیران این وزارتخانه قرار دارد.
وی، سازماندهی نیروی انسانی در استانداری ها، فرمانداری ها و بخشداری ها را زمینه ساز پاسخگویی مناسب به نیازهای مردم و کارکرد بهتر وزارت کشور دانست و اظهار داشت: چالش قانون منع بکارگیری بازنشستگان را به فرصت تبدیل خواهیم و بنا داریم که برای ایجاد تحرک و پویایی بیشتر، مدیران جوان این وزارتخانه را جایگزین مدیران بازنشسته کنیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور، ادامه داد: بر اساس رویکرد وزیر کشور، می کوشیم که پست های مدیریتی این وزارتخانه در اختیار کارکنان این مجموعه قرار گیرد و مسیر رشد و تعالی آنها نیز بیش از گذشته هموار شود.
او اظهار داشت: برای استخدام تعدادی نیرو در بخشداری ها و فرمانداری های سراسر کشور، برنامه ریزی لازم انجام شده که پس از ارایه مجوزهای قانونی از سوی دولت، فرآیند بکارگیری آنها آغاز خواهد شد.
وی گفت: دولت تدبیر و امید به رغم مشکلات و تنگناهای مالی که با آن مواجه هست اما همواره سعی کرده کمترین دشواری و دغدغه معیشتی برای کارکنان ایجاد شود و کارکنان دولت در این شرایط از حداقل امکانات بهره مند باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور گفت: در کنار تامین امکانات و تجهیزات، تکریم فرمانداران و بخشداران و تقویت جایگاه آنها نیز از راهبردهای اصلی وزارت کشور است و می کوشیم ساختار تشکیلات وزارت کشور روز به روز بهبود یابد و تامین امکانات مورد نیاز برای انجام ماموریت های سازمانی از سوی مدیران دنبال شود.
ناصریان ادامه داد: دستگاه های اجرایی در سراسر کشور، روزانه حدود پنج میلیون مراجعه کننده دارند که اگر مدیران و کارکنان دولت دلبستگی و تعهد لازم را به سازمان خود نداشته باشند، بی شک شاهد افزایش نارضایتی در مراجعه کنندگان خواهیم بود.
او افزود: ظرف سال های اخیر 534 پست معاون فرماندار و رئیس اداره در فرمانداری های کشور ایجاد شده و 16 فرمانداری استان فارس نیز ارتقا یافته و 29 معاون فرماندار نیز به فرمانداری های این استان افزوده شده است و نیروی مورد نیاز این بخش ها نیز عمدتا از میان کارکنان وزارت کشور تامین شده است.
وی، همچنین خواستار تشکیل کمیته های مشورتی مدیران استانداری و فرمانداری ها با کارکنان این مجموعه ها شد و افزود: بخش مهمی از موفقیت مدیران وابسته به اقتدار آنها و نحوه هم افزایی آنها با کارکنان است.
او ادامه داد: در دوره های قبل، برخی افراد با کمترین شرایط و معلومات، پست های مدیریتی را در وزارت کشور در اختیار می گرفتند اما امروز تمام فرمانداران و بخشداران صرفا با توجه به تدوین شرایط انتصاب فرمانداران و بخشداران، حکم انتصاب دریافت کرده اند.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور بیان کرد: همچنین در سال های اخیر اقدام قابل توجهی برای کادرسازی سیاسی در وزارت کشور صورت نگرفته و برای پُر کردن این خلاء برای تریبت نیروی توانمند و خبره در وزارت کشور اقدام به ارایه آموزش های لازم به نیروها و کارکنان این وزارتخانه کرده ایم.

**نیروهای کارآمد نیاز مبرم وزارت کشور است
استاندار فارس هم در این نشست گفت: با توجه به اینکه مجموعه وزارت کشور باید در تمام رویدادها و اتفاقات پاسخگو باشد، بنابراین ضرورت دارد که تمام استانداری ها، فرمانداری ها و بخشداری ها از امکانات و توانمندی های لازم برای پاسخگویی مناسب به نیازها برخوردار باشند.
اسماعیل تبادار افزود: نخستین نیاز وزارت کشور، وجود نیروهای کارآمد، توانمند و خبره در سطوح مختلف است و نیروهای نظارت کننده و راهبر نیز باید از نگاه عالمانه و همراه با اشراف کامل بر حوزه مسئولیت خود برخوردار باشند.
وی ادامه داد: سختی و اهمیت کار وزارت کشور در فرمانداری ها و بخشداری ها باید به درستی تبیین شود و وزارت کشور فعالیت های دیگر دستگاه های اجرایی در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را راهبری و نظارت کند.
استاندار فارس اظهار داشت: وزیر کشور رویکرد ویژه ای به فرمانداران و بخشداران دارد و ما نیز برای رفع نیازها و مشکلات فرمانداری ها و بخشداری ها تمام کوشش خود را به کار خواهیم گرفت.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.