به گزارش ایرنا سلیمان کرمی، یکشنبه در آیینی که به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی در فسا برگزار شد، بیان کرد: با وجود اینکه شورای برنامه ریزی این شهرستان 10میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی میدان ورودی مقابل پایانه این شهر اختصاص داده است اما هنوز هیچ اقدامی از سوی شهرداری در این زمینه انجام نشده است.
وی، با اخطار به شهرداری فسا اظهار داشت: اگر ظرف 2 یا سه روز آتی مسئولان این نهاد اقدامی در این مورد انجام ندهند این بودجه به امور دیگری تخصیص داده خواهد شد.
فرماندار ویژه شهرستان فسا همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفتم مهرماه که به عنوان روز آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است، گفت: آتش نشانان، مظهر ایستادگی و از خود گذشتگی هستند، آنها در حوادث مختلف با احساس وظیفه، افتخارات فراوانی را به ثبت رساندند.
کرمی ادامه داد: با توجه به آمار قابل توجه تصادفات جاده ای، وظیفه سازمان هایی مانند آتش نشانی و هلال احمر در شهرستان فسا، خطیر و حساس تر است و این نهادها تا کنون در انجام ماموریت های خود عملکرد قابل قبولی داشته اند.
وی اضافه کرد: شهرستان فسا به دلیل قرار گرفتن در مسیر پُر تردد و ترانزیتی، لازم است دارای بهترین و مجهزترین ایستگاه های آتش نشانی و گروه های امداد و نجات باشد.
فرماندار ویژه شهرستان فسا گفت: با توجه به وجود بافت فرسوده شهری، تدوین چشم انداز توسعه ایمنی شهر و ترسیم جایگاه آتش نشانی در بازه زمانی سه و پنج ساله می تواند به مشخص شدن مسیر حرکت و نقشه راه کمک شایانی کند.
کرمی افزود: ایمنی، نقش مهمی در فرآیند توسعه هر جامعه دارد و امروز یکی از اولویت های اصلی جوامع بشری، ایجاد فرهنگ ایمنی به صورت گسترده است که این مهم باید به وسیله آموزش های لازم پشتیبانی شود .
وی بیان داشت: این پشتوانه را باید در سنین فراگیری در اختیار کودکان قرار دهیم و آموزش و پرورش بهترین راه برای آموزش و ترویج دانش بهداشتی و پیشگیری از حوادث است.
حسن براتی، شهردار فسا هم در این آیین گفت: متولی طراحی و تصویب میدان ورودی شهر، راه و شهرسازی است و مخاطب قرار دادن شهردار و شورای اسلامی این شهر از سوی فرماندار ویژه این شهرستان به دلیل عدم اطلاع ایشان است.
شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9653 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.