به گزارش ایرنا، روابط عمومی دادگستری فارس جمعه به نقل از علی القاصی افزود: برهم زنندگان امنیت جاده‌های استان که از تردد کامیون‌ها جلوگیری و اقدام به ضرب و شتم و ایجاد رعب و وحشت بین رانندگان می کنند قابلیت تعقیب کیفری به اتهام 'قطاع طریق' و افساد فی الارض دارند.
وی اظهار داشت: این افراد بدون توجه به هشدارها و تحت تأثیر تبلیغات سوء دشمنان به حرکات ضد امنیتی و اجتماعی دست زده و با اقداماتی از قبیل تخریب شیشه کامیون ها و ضرب و شتم رانندگان به جلوگیری از تردد کامیون ها پرداختند.
رئیس کل دادگستری فارس گفت: طی بخشنامه ای به همه دادستان‌ها و روسای دادگستری‌های شهرستان‌های فارس اعلام شده است که پرونده این افراد به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی و با این افراد، برخورد قاطع صورت گیرد.
این مقام ارشد قضایی استان با اشاره به اینکه اقدام این افراد نوعی ایجاد نا امنی در جاده ها و خیابان ها است، گفت: آثار سوء و عواقب این اقدام به نحوی است که زمینه ساز بروز تحرکات ضد امنیتی در اشکال دیگر خواهد شد و رعب و وحشت را در بین رانندگان و مردم در جاده ها ایجاد و خدمات رسانی به شهروندان و تأمین مایحتاج مردم که از طریق حمل و نقل صورت می گیرد را به مخاطره می اندازد.
القاصی در ادامه با تأکید بر اینکه افراد دیگری که در این جریان با انجام فعالیت های غیر قانونی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با تبلیغ و فراخوان های متعدد زمینه ایجاد اقدامات ضد امنیتی و اجتماعی را فراهم کردند گفت: از این افراد نیز عملشان جرم و بسیار مهم و به همین خاطر مورد تعقیب کیفری خواهند گرفت.
وی همچنین ضمن تأکید بر هوشیاری قشر رانندگان در عدم همراهی با این افراد اظهار داشت: متأسفانه برخی از رانندگان نیز در این بین با همراهی و پیوستن به صف اعتصاب کنندگان زمینه اختلال در امر حمل ونقل جاده ای را فراهم کردند که این افراد نیز مسئولیت قانونی خواهند داشت و متناسب با رفتار خلاف قانون خود برخورد لازم با آنان صورت خواهد گرفت.
پیش از این، معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان جهرم با اشاره به سنگ پرانی که در 2 روز گذشته به برخی از خودروهای سنگین حامل بار در این شهرستان صورت گرفت، گفت: هم اینک امنیت در راه های اصلی و فرعی این منطقه به طور کامل برقرار و تردد وسایل نقلیه در آن در حال انجام است.
علیرضا صحراییان، دوشنبه دوم مهرماه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزوده بود: در 2 روز نخست مهرماه جاری، 2 مورد حمله به خودروهای سنگین و یک مورد سنگ ‌پرانی در محدوده شهرستان جهرم گزارش شد که در حادثه سنگ پرانی به یک دستگاه کامیون الوند، راننده این وسیله نقلیه از قسمت سر مجروح و به بیمارستان منتقل شد.
وی اظهار داشت: بنا به گفته پزشک معالج، هم اکنون حال عمومی این راننده رضایت بخش است.
فرماندار ویژه شهرستان جهرم ادامه داد: در پی وقوع این حادثه، اقدامات اطلاعاتی و امنیتی آغاز و چند نفر از عاملان سنگ پرانی، شناسایی و دستگیر شدند.
رئیس شورای تامین شهرستان جهرم افزود: پس از تشکیل پرونده برای دستگیر شدگان، آنها به مرجع قضایی تحویل داده شدند و با انجام رسیدگی قانونی و قضایی به اشد مجازات محکوم خواهند شد.
شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
6113/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.