به گزارش ایرنا مصیب امیری، سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، ارگ کریمخانی، موزه سنگ های تاریخی هفت تنان، موزه پارس، موزه گرمابه حمام وکیل، تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد و نقش رستم از جمله اماکن میراثی است که در روز یاد شده بازدید از آنها رایگان است.
وی بیان کرد: نقش رجب، شهر تاریخی بیشاپور، تنگ چوگان، موزه بیشاپور و موزه مردم شناسی کازرون ،قلعه دختر، کاخ اردشیر فیروزآباد،کاخ ساسان سروستان، موزه خط و کتابت نی ریز و موزه باغ نشاط لار نیز برای بازدید گردشگران و همه شهروندان در این روز به صورت رایگان خواهد بود.
امیری، همچنین به همزمانی روز جهانی گردشگری با هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در نظر داریم در تورهای گردشگری شیراز گردی، موزه دفاع مقدس به عنوان یکی از مقاصد بازدید در نظر گرفته شود.
وی اضافه کرد: برنامه های دیگری، نظیر گلباران قبور شهدا، افتتاح یک اقامتگاه سنتی در بافت تاریخی شیراز، برگزاری 2 سمینار آموزشی با موضوع گردشگری الکترونیک و بوم گردی، برگزاری تور بافت تاریخی - فرهنگی، برگزاری سمینار گردشگری از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت روز جهانی گردشگری در استان فارس اجرا خواهد شد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با بیان اینکه شعار امسال برای این روز، گردشگری و تغییر ماهیت به سمت گردشگری الکترونیک اعلام شده، اظهار داشت: گردشگری فارس در پی ایجاد تنوع در حوزه های مختلف این صنعت، ایجاد راهبردهای نوآورانه دیجیتالی برای گسترش کارآفرینی و توانمندسازی جوامع بومی این صنعت است.
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت برنامه های اجتماعی در فضای مجازی و برنامه ریزی هدفمند در ارایه خدمات در سطح جهانی از سوی فعالان گردشگری، فرصت‌ مغتنمی است که باید بیش از پیش در عصر فناوری مورد توجه قرار گیرد و به بهترین شکل از آن بهره برداری شود.
بیست و هفتم سپتامبر که مصادف با پنجم مهرماه است به عنوان روز جهانی گردشگری نامگذاری شده است. این روز همزمان با ششمین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس است که از سی و یکم شهریور آغاز می شود و تا ششم مهرماه ادامه دارد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.