امسال علاوه بر پویش نهادهای دولتی مانند بهزیستی و کمیتهٔ امداد برای تأمین نوشت‌افزار دانش‌آموزان نیازمند، مؤسسات و بنیادهای خیریه و خیّران جهرمی نیز در این زمینه کمک‌‌های خود را به این دانش‌آموزان اهدا کردند.
مدیر موسسۀ خیریۀ دارالاکرام حضرت ابوالفضل شعبۀ جهرم که به امور دانش‌آموزان نیازمندِ مستعد تحصیل می‌پردارد، در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: به همت حامیان و بانیان، 500 بستۀ آموزشی، 300کیف آموزشی و 100جفت کفش بین دانش‌آموزان بورسیۀ این مؤسسه توزیع شد.
مرضیهٔ واثقی سه شنبه در این زمینه افزود: تهیه نوشت‌ افزار همچنان ادامه دارد و در طول سال در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار خواهد گرفت.
واثقی ارزش هر بسته را حدود هفتادهزارتومان اعلام و اظهار کرد: این بسته‌ و کیف‌های نوشت‌ افزار شامل دفتر، خط ‌کش، پاک‌ کن، مدادتراش، خودکار، مداد و... بودند.
مدیر مؤسسهٔ دارالاکرام با بیان اینکه توزیع این بسته‌ها از نیمهٔ شهریور ماه آغاز شده است و هنوز ادامه دارد افزود: علاوه بر این بسته‌ها، دانش‌آموز بورسیهٔ این مؤسسه می‌توانند با استفاده از وجه نقد دریافتی ماهانه، هزینهٔ خرید کتاب، لباس و هزینهٔ سرویس خود را بپردازند.
در اقدام پسندیدهٔ دیگری به همت خیّر یک در روستای فتح ‌آباد بخش خفر شهرستان جهرم و با همکاری دهیاری این روستا، بسته‌های نوشت‌ افزار در روزهای اخیر بین دانش‌ آموزان یک آموزشگاه ابتدایی این روستا توزیع شد.
مدیرعامل بنیاد خیریۀ موج مهربانی نیز در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: بیش از یک هزار و 950 بسته نوشت‌ افزار میان دانش‌آموزان تحت پوشش این بنیاد توزیع شد و علاوه بر این تعداد بسته، یک هزار بستهٔ دیگر نیز با همکاری یک بانک در مناطق محروم روستایی توزیع می‌شود که ارزش ریالی آن حدود 35 میلیون تومان است.
مهرداد الطافی با بیان اینکه این طرح با عنوان پویش در هوای مهر است، افزود: دفتر، مدادرنگی، خودکار آبی و قرمز، پاک ‌کن و مدادتراش و... از وسایل مورد نیاز دانش‌آموزان است که در این بسته‌ها گنجانده شده است.
وی با بیان اینکه این بنیاد خیریه همچنین کمک‌هزینه‌ای برای کتاب‌های درسی و سرویس مدرسهٔ تعدادی از دانش‌آموزان نیز تأمین می‌کند، گفت: ماهیانه 80 هزار تومان برای تامین هزینهٔ سرویس این دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.
الطافی با بیان اینکه این پویش به نام در هوای مهر نامگذاری شده است، افزود: این بسته‌ها در مناطق محروم استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان از 29 شهریورماه توزیع شده است.
مدیرعامل این بنیاد اضافه کرد: سال گذشته حدود 1700 بسته نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان توزیع شد.
پویشی نیز با عنوان پویش لبخند مهر با هدف تأمین نوشت‌ افزار برای دانش‌ آموزان نیازمند در مناطق کم‌ برخوردار از سوی سازمان بهزیستی آغاز شده است و تا 19 مهرماه ادامه خواهد داشت.
همچنین بسته‌های لوازم‌التحریر بین همهٔ دانش‌آموزان تحت پوشش کمیتهٔ امداد امام خمینی(ره)، قبل از آغاز سال تحصیلی توزیع شد.
شهرستان جهرم در فاصلهٔ 193 کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.
9910 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.