حجت‌الاسلام علی سقاچی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه عمده فعالیت ستاد اقامه نماز معطوف به نسل نو است افزود: این افراد در آینده مدیران جامعه خواهند بود بر همین اساس این ستاد فعالیتی را در مدارس آغاز کرده است که طی آن دانش‌آموزان با احکام نماز جماعت آشنا می‌شوند.
قائم مقام ستاد اقامه نماز در استان فارس اضافه کرد: تنها استانی که مستقیما به مدارس و مناطق مختلف روحانی اعزام می کند فارس است که سال گذشته در کل استان فارس 790 روحانی به مدارس اعزام شدند که 470 تن از آنان در مدارس شیراز فعالیت کردند و امسال نیز امیدواریم بتوانیم 10 درصد به این تعداد بیفزاییم.
سقاچی با بیان اینکه روحانیون طبق گزینش به مدارس اعزام می‌شوند، ابراز داشت: در طول سال تحصیلی از مدارس بازدید می شود همچنین این روحانیون باید در طول سال در دوره‌هایی آموزش ببینند و برای همه روحانیونی که با ما همکاری می کنند برنامه داریم.
وی افزود: روحانیون اجازه سیاسی ‌بازی در مدارس را ندارند‌ اما اگر پرسشی مطرح شد باید پاسخ گویند.
قائم مقام ستاد اقامه نماز در استان فارس ابراز داشت: سعی کرده‌ایم افرادی را که به حزب و گروه خاصی وابسته هستند شناسایی کنیم و آنان را به مدارس نفرستیم.
وی با تاکید بر اینکه درد دین در جامعه وجود ندارد ابراز داشت: در بسیاری از مدارس نماز جماعت برگزار می‌شود اما از مدیران و معاونان در صفوف نماز خبری نیست.
وی مشکل مدارس را در موضوع عدم پایبندی دانش‌آموزان به نماز، مدیران و معلمان و معاونانی دانست که از لحاظ اعتقادی پایه‌های محکمی ندارند‌ در حالی که کودکان و نوجوانان سالم هستند و تنها نیاز به آموزش دارند.
سقاچی با اشاره به اینکه 350 نفر در سرزمین های اشغالی تنها برای جوانان شیعه شبهه افکنی می کنند، این پرسش را مطرح کرد که محل پاسخگویی به این شبهه‌ها کجاست و افزود: در این میان نباید نقش فضای مجازی را نادیده گرفت؛ زیرا این فضا دیگر مجازی نیست و حقیقی است.
وی با اشاره به اینکه روحانی باید مقتدر، به روز و مسلط باشد، بیان کرد: روحانیون باید بتوانند به شبهات پاسخ دهند؛ بدین‌معنا که هرکس به مسجد می‌آید، پس از خروج از آن باید مطالبی را نیز آموخته باشد.
قائم مقام ستاد اقامه نماز در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع جاذبه نداشتن مساجد اشاره کرد و بیان داشت: اگر مساجد جاذبه داشته باشند، بخش اعظمی از مشکلات جامعه حل می‌شود.

** جامعه و احکام دینی
قائم مقام ستاد اقامه نماز در فارس گفت: اگر در منشور دینی ما بایدها و نبایدها اجرا نشود، مردم دچار مشکل می شوند.
سقاچی ابراز داشت: بازار ما بازار خوبی نیست و ادارات ما نیز ادارات خوبی نیستند و با آنکه از صبح تا شب زحمت می‌کشیم و لقمه ما حرام نیست؛ اما شبهه ‌ناک است چون احکام را نمی‌دانیم.
قائم مقام ستاد اقامه نماز در استان فارس ادامه داد: برای نمونه علما 14 بار در چند ماه گذشته اعلام کرده اند که اخذ دیرکرد بانکی حرام است درحالی که این دیرکردها به خزانه می‌رود و با‌ آن حقوق کارمندان را پرداخت می‌کنند و این نشان می‌دهد که جامعه هنوز با باید‌ها و نباید‌های کسب آشنا نیست.
وی عمل بر اساس منشور دینی را مانع بروز گناه‌های کوچک و بزرگ در جامعه از جمله اختلاس دانست و اضافه کرد: اگر خداترسی و قیامت باوری در جامعه نباشد، مشکلاتی ایجاد می‌‌شود که حل کردن آن دشوار خواهد بود.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.